
Ο Διεθνής Οργανισμός Εμπορευματοκιβωτίων Δεξαμενών (ITCO) δημοσίευσε για ένατη χρονιά την ετήσια απολογιστική έκθεσή του για τον παγκόσμιο στόλο των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών (tank containers). Βάσει των υπολογισμών της έκθεσης έως και την 1η Ιανουαρίου 2021, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών έφτασε τις 686.650 μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σύγκριση με τις 652.350 μονάδες που είχαν καταγραφεί κατά το 2020.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αβεβαιότητα στην αγορά κατά το 2020, που προκλήθηκε κυρίως λόγω της παγκόσμιας πανδημίας Covid-19, είχε ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, παρά την κάμψη αυτή, τα σημάδια ανάκαμψης των παραγγελιών για νέο εξοπλισμό που παρατηρήθηκαν προς το τέλος του έτους προμηνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη κατάσταση για την εν λόγω αγορά για το τρέχον έτος.
Κατά το 2020 κατασκευάστηκαν συνολικά 35.800 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, 18.850 μονάδες λιγότερες σε σχέση με τις 54.650 που κατασκευάστηκαν το 2019. Κυρίαρχος στην παραγωγή των εν λόγω εμπορευματοκιβωτίων παραμένει η Κίνα, η οποία συγκεντρώνει τους έξι από τους επτά μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως (CIMC, NT Tank, Singamas, JJAP, CRRC και CXIC), με τον έβδομο να προέρχεται από τη Νότια Αφρική (Welfit Oddy). Χαρακτηριστικό της συγκέντρωσης στον κλάδο αποτελεί το γεγονός ότι οι επτά παραπάνω εταιρείες κατασκευάζουν το 95% των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών παγκοσμίως.
Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με την έκθεση της ITCO, και ο κλάδοι της διαχείρισης και της εκμίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών κυριαρχούνται σε παγκόσμιο επίπεδο από έναν σχετικά μικρό αριθμό εταιρειών με μεγάλα μερίδια αγοράς. Χαρακτηριστικά, οι δέκα μεγαλύτεροι διαχειριστές (κυρίως εταιρείες logistics) κατέχουν πάνω από 246.630 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 55% του παγκόσμιου στόλου που βρίσκεται υπό την κατοχή των διαχειριστριών εταιρειών. Αντίστοιχα, οι δέκα μεγαλύτεροι εκμισθωτές κατέχουν πάνω από 250.000 μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 79% του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών προς μίσθωση παγκοσμίως.
Φωτό: Frans Van Heerden/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ