
Η εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων Stena Bulk παρουσίασε στις 8 Μαρτίου το InfinityMAX, έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού αλλά και υγρού φορτίου, με στόχο την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων συνδυασμένων μεταφορών.
Ο σχεδιασμός InfinityMAX αναφέρεται σε ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών, το οποίο διαθέτει ανεξάρτητες αρθρωτές μονάδες αποθήκευσης, στις οποίες μπορούν να αποθηκευτούν είτε ξηρά είτε υγρά φορτία. Κάθε χώρος αποθήκευσης είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να είναι απόλυτα αυτόνομος σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές του ανάγκες, με ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ να παράγουν όλη την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται τα εσωτερικά του συστήματα. Επιπλέον, οι εν λόγω αρθρωτές μονάδες αποθήκευσης θα μπορούν να μεταφέρονται μέσω ρυμουλκών, μειώνοντας έτσι τη συμφόρηση και τους απαιτούμενους χρόνους παραμονής στα λιμάνια.
Το πλοίο InfinityMAX θα χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, ενώ θα διαθέτει και ανεμογεννήτριες για την παραγωγή επιπλέον ηλεκτρικής ενέργειας. Ο σχεδιασμός του θα περιλαμβάνει ακόμη πτυσσόμενα ιστία καθώς και έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό κύτους για περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής του απόδοσης, ενώ θα διαθέτει και όλα τα απαραίτητα συστήματα για ημιαυτόνομη πλοήγηση.
Η Stena Bulk πιστεύει πως θα πρέπει να υπάρξει ισχυρό πνεύμα συνεργασίας τα επόμενα χρόνια ανάμεσα στον ναυτιλιακό κλάδο και τους ηγέτες του κλάδου της τεχνολογίας, προκειμένου το πλοίο InfinityMAX να μπορέσει να κατασκευαστεί και να εξελίξει τη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ