Μείωση των εκπομπών CO2 κατά 1% κατέγραψε πέρυσι η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, ως απόρροια της πανδημίας, σύμφωνα με στοιχεία της Marine Benchmark.
Πιο συγκεκριμένα, αθροιστικά οι εκπομπές CO2 από τα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα containerships αυξήθηκαν κατά 1,2%. Συνεπώς, η κατά 2,4% μείωση των εκπομπών CO2 από τα containerships αντισταθμίστηκε από την αντίστοιχη αύξηση των bulkers, tankers. Επιμέρους κλάδοι της ναυτιλίας, όπως αυτός των κρουαζιερόπλοιων, των πορθμείων και των Ro-Ro, αντιστάθμισαν την αύξηση των εκπομπών από τους τρεις κυριότερους τύπους πλοίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εκπομπές των κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 45%, γεγονός που δεν προκαλεί έκπληξη αν αναλογιστεί κανείς ότι για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα τα εν λόγω πλοία ήταν παροπλισμένα.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία δείχνει για ακόμα μία φορά την έμπρακτη συμβολή της στον περιορισμό του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, παρά το γεγονός ότι το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, σε σύγκριση με τα όσα προσφέρει στο διεθνές εμπόριο, είναι ελάχιστο.