
Η κατάρρευση του επιτοκίου βάσης με τις περισσότερες αναφορές στον κόσμο μπορεί να αναμενόταν εδώ και αρκετό καιρό, αλλά η σταδιακή κατάργησή του δεν ήταν τελικά πολύ απλή υπόθεση. Το διατραπεζικό επιτόκιο του Λονδίνου (Libor) υπήρχε πανταχού παρόν σε χρηματοοικονομικές συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων των παραγώγων, ομολόγων και δανείων για δεκαετίες, με εκτιμώμενα συμβόλαια αξίας 260 δισ. δολαρίων να βρίσκονται σε ισχύ. Σύμφωνα με άρθρο του thebanker.com, τα προβλήματα του Libor ‒ιδίως το σκάνδαλο του 2012‒ είναι πολλαπλά.
Τον Ιούλιο του 2017, ο Andrew Bailey, τότε διευθύνων σύμβουλος της Αρχής Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς του Ηνωμένου Βασιλείου (FCA, το όργανο που εποπτεύει τον διαχειριστή του Libor), ανακοίνωσε ότι από το τέλος του 2021 θα ανακληθεί οποιαδήποτε υποχρέωση για τις τράπεζες που διατηρούν επιτόκια με βάση το Libor να υποβάλουν δεδομένα ‒ θέτοντας ουσιαστικά το Libor σε πορεία πλήρους απόσυρσης. Έκτοτε, οι αγορές σταδιακά μεταβάλλουν τις εκδόσεις τους σε εναλλακτικά επιτόκια αναφοράς, τα οποία λειτουργούν πολύ διαφορετικά με το Libor.
Το Libor δημοσιεύεται σε πέντε νομίσματα ‒λίρες στερλίνες, δολάριο ΗΠΑ, ευρώ, γιεν και ελβετικό φράγκο‒ και για επτά διαφορετικές χρονικές περιόδους. Επιπλέον, πολλά «υβριδικά» σημεία αναφοράς, όπως το επιτόκιο ανταλλαγής swap της Σιγκαπούρης (Sor) και ο καθορισμός επιτοκίου μπατ της Ταϊλάνδης, βασίζονται στο δολάριο ΗΠΑ Libor, καθιστώντας τη μετάβαση ένα πραγματικά παγκόσμιο ζήτημα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, αυτή η κατάσταση είναι πιθανό να δημιουργήσει διαταραχές για τις τράπεζες τα επόμενα χρόνια, καθώς αντιμετωπίζουν όχι μόνο τη μετάβαση από το Libor, αλλά και με εθνικά επιτόκια βάσης σημεία αναφοράς.
«Για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, είναι ανησυχητικό, επειδή το back office τους θα πρέπει να φροντίσει για διαφορετικές συμβάσεις για τον υπολογισμό των τιμών για διαφορετικές χώρες, ενώ αυτή η διαδικασία μετάβασης λαμβάνει χώρα. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν για τα επόμενα χρόνια και θα δημιουργήσει πολύ φόρτο εργασίας γι’ αυτούς», αναφέρει η Jean Woo, αναλύτρια της Ashurst.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ