
Λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο της Ιαπωνίας για εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, η Anchor Ship Partners, που εδρεύει στο Τόκιο, σύμφωνα με το Νikkei Asia, αναμένεται να εκκινήσει ένα πρόγραμμα 600 δισ. γιεν ($5,65 δισ.), προκειμένου να συμβάλει στην προσπάθεια του ναυτιλιακού κλάδου για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το fund αναμένεται να αγοράσει νέα αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG, προκειμένου να τα μισθώσει σε εταιρείες όπως η Nippon Yusen, η Mitsui O.S.K. Lines και η Kawasaki Kisen. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βοηθώντας τη μεταφορά περισσότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ιαπωνία, η Anchor Ship ευελπιστεί ότι οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας καθώς και άλλες εγκαταστάσεις με τη σειρά τους θα παρακινηθούν να στραφούν στο φυσικό αέριο, εγκαταλείποντας λύσεις υψηλής έντασης άνθρακα, όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο.
Η ιαπωνική κυβέρνηση επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών επί της συνολικής παραγωγής ενέργειας της χώρας και να μειώσει τις εκπομπές στον τομέα των logistics ως μέρος του στόχου της για το 2050, προσπαθώντας παράλληλα να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας κατά 86%.
Η Anchor Ship, με την πρωτοβουλία της αυτή, αποτελεί μέρος μιας αυξανόμενης ομάδας θεσμικών επενδυτών που υποστηρίζουν έμπρακτα τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτό fund της Anchor Ship θα λειτουργεί βάσει των οδηγιών του Προγράμματος για το Περιβάλλον των Ηνωμένων Εθνών, ενώ θα παρακολουθείται τακτικά από τη Sumitomo Mitsui Trust Bank, προκειμένου να διαπιστώνεται ο θετικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος του εγχειρήματος.
Τέλος, η Anchor Ship, σύμφωνα με το Νikkei Asia, θα εξετάσει και το ενδεχόμενο να επενδύσει και σε άλλου είδους πλοία που λειτουργούν με ή μεταφέρουν εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, καθώς και σε άλλες σχετικές επιχειρήσεις, όπως οι παραγωγοί δεξαμενών υδρογόνου.
Φωτό: Frank Robichon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ