
Με τη συμφόρηση στους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς να παρατείνεται, το λιμάνι του Όουκλαντ ανακοίνωσε πως ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι κατά τον Ιανουάριο μειώθηκε σημαντικά, ως αποτέλεσμα της εξάπλωσης της συμφόρησης στην αλυσίδα εφοδιασμού σε όλη τη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Ειδικότερα, ο λιμένας του Όουκλαντ ανακοίνωσε πτώση στον όγκο των εισαγωγών κατά 11,9% και αντιστοίχως πτώση των εξαγωγών κατά 11,3% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.
Η Λιμενική Αρχή του Όουκλαντ απέδωσε τις παραπάνω μειώσεις πρωτίστως στα πλοία που έφτασαν με καθυστερήσεις από τη Νότια Καλιφόρνια, όπου περί τα εξήντα πλοία βρίσκονται αρόδο, περιμένοντας να εισέλθουν στους λιμένες. Επιπροσθέτως, σημαντικοί παράγοντες στην εν λόγω μείωση ήταν η προσωρινή απώλεια χωρητικότητας στο μεγαλύτερο τερματικό του λιμένα, λόγω της συναρμολόγησης των νέων γερανογεφυρών, καθώς και η μείωση του διαθέσιμου χώρου για εξαγωγές στα πλοία, τη χωρητικότητα των οποίων καταλαμβάνουν άδεια εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται πίσω στην Ασία.
Το λιμάνι, στην ανακοίνωση που εξέδωσε, χαρακτήρισε την πτώση του φορτίου ως ανωμαλία σε μια περίοδο που οι εισαγωγείς στις ΗΠΑ προσπαθούν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση. Για τον λόγο αυτό η λιμενική αρχή αναμένει ότι ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί τους επόμενους μήνες, καθώς η συμφόρηση των πλοίων στους λιμένες εξομαλύνεται.
Πάντως, ο όγκος των εισαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ από την Ασία αναμένεται να παραμείνει αυξημένος τουλάχιστον έως τον Ιούνιο. Το γεγονός αυτό ασκεί πίεση σε λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, όπου τα πλοία δένουν προτού επισκεφθούν το Όουκλαντ. Η συμφόρηση στους λιμένες της Νότιας Καλιφόρνια προκαλεί καθυστερήσεις έως και μίας εβδομάδας στις αφίξεις πλοίων στο Όουκλαντ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πλοία να φτάνουν στο λιμάνι εκτός προγραμματισμού και μερικές φορές να χάνουν ακόμα και τα ραντεβού ελλιμενισμού τους.
Η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM αντιμετώπισε το πρόβλημα αναπροσαρμόζοντας το εβδομαδιαίο δρομολόγιό της και προσπερνώντας τους λιμένες της Νότιας Καλιφόρνια, με πρώτο σταθμό το λιμάνι του Όουκλαντ. Σύμφωνα με το λιμάνι του Όουκλαντ, και άλλες εταιρείες τακτικών γραμμών εξετάζουν την εφαρμογή παρόμοιας λύσης, προσεγγίζοντας πρώτα το Όουκλαντ μέχρι τα μέσα του έτους.
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ