
Οι σημαντικές διακυμάνσεις εξαιτίας του Covid-19 επηρέασαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Scorpio Tankers για το 2020, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Η εταιρεία αναφέρει σε σημείωμά της ότι η έναρξη της πανδημίας οδήγησε σε απότομη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και σε αντίστοιχη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο και προϊόντα διύλισης πετρελαίου. Αυτή η χρονική περίοδος χαρακτηρίστηκε από την υπερβολική αστάθεια στις αγορές πετρελαίου και την ανάπτυξη ενός απότομου contango στις τιμές του πετρελαίου και των προϊόντων αυτού. Κατά συνέπεια, δημιουργήθηκαν ευκαιρίες arbitrage και πλωτών μονάδων αποθήκευσης, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα αυξήσεις-ρεκόρ στους ναύλους της spot αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Αυτές οι δυναμικές της αγοράς οδήγησαν στη συσσώρευση παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου. Τον Ιούνιο του 2020, οι αγορές πετρελαίου σταθεροποιήθηκαν και οι παγκόσμιες οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, αν και με αργό ρυθμό. Αυτές οι συνθήκες οδήγησαν στη σταδιακή άρση των υπερβολικών αποθεμάτων και, συνεπώς, στη μείωση των ναύλων.
Η Scoprio Tankers αναμένει ότι ο Covid-19 θα συνεχίσει να προκαλεί αστάθεια στις αγορές εμπορευμάτων. Η κλίμακα και η διάρκεια αυτών των περιστάσεων είναι άγνωστη, αλλά θα μπορούσε να έχει σημαντική επίδραση στα κέρδη της εταιρείας, στις ταμειακές ροές και στη συνολική οικονομική κατάστασή της για το 2021.
Ο κύκλος εργασιών της Scorpio Tankers ανήλθε σε $915,9 εκατ., σημαντικά αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το 2019 ($704,3 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $94,1 εκατ. (έναντι ζημιών $48,4 εκατ. το 2019). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $138,2 εκατ. έναντι $221,6 εκατ. το Q4 του 2019. Στα αποτελέσματα τριμήνου, η εισηγμένη ανέφερε ζημίες $76,3 εκατ. έναντι κερδών $12,0 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Το TCE ανά κατηγορία πλοίου για το τελευταίο τέταρτο του 2020 ανήλθε σε:
LR2 $16.026
LR1 $11.765
MR $9.991
Handymax $7.773
Φωτό: Scorpio Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ