Ημιαυτόνομο containership ξεκινά πιλοτικά δρομολόγια μεταξύ των λιμένων Zeebrugge και Αμβέρσας

Ημιαυτόνομο containership ξεκινά πιλοτικά δρομολόγια μεταξύ των λιμένων Zeebrugge και Αμβέρσας

203
Ημιαυτόνομο containership ξεκινά πιλοτικά δρομολόγια μεταξύ των λιμένων Zeebrugge και Αμβέρσας

Ένα βήμα πιο κοντά στην ανάπτυξη της αυτόνομης ναυτιλίας έγινε, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, μετά την εκτέλεση του πρώτου δρομολογίου του ημιαυτόνομου πλοίου μικρών αποστάσεων μεταξύ των λιμένων του Βελγίου Zeebrugge και Αμβέρσας.

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την προώθηση της αυτόνομης ναυτιλίας, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων η εταιρεία Seafar, το Blue Cluster και το κέντρο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας VLAIO της Φλάνδρας στοχεύει τόσο στην επικύρωση των δυνατοτήτων που παρέχει η αυτόνομη πλοήγηση όσο και στο να εμπλέξει τις αρχές σε μια διαδικασία ανάπτυξης νέων μεθόδων πλοήγησης.

Τα πιλοτικά δρομολόγια εκτελούνται με το πλοίο «Deseo», χωρητικότητας 5.500 dwt, το οποίο ανήκει στη βελγική ναυτιλιακή εταιρεία Wennick. Το πλοίο, το οποίο μεταφέρει 400 TEUs, θα εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ των δύο λιμένων αρχικά δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα και θα υποστηρίζεται από έναν κεντρικό σταθμό ελέγχου. Το πλοίο κατά τη διαδρομή του διέρχεται τον Westerschelde, έναν από τους πιο πολυσύχναστους ποταμούς στον κόσμο, ενώ, για τη διασφάλιση της ασφάλειας κατά μήκος της πλωτής οδού, οι πιλοτικές δοκιμές περιλαμβάνουν ένα έμπειρο πλήρωμα, το οποίο μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του πλοίου εφόσον κριθεί απαραίτητο. Καθώς η τεχνολογία τελειοποιείται στις δοκιμές, ο στόχος είναι να εφαρμοστούν υψηλότερα επίπεδα αυτοματισμού, μειώνοντας τα μέλη του πληρώματος από πέντε σε τρία.

Η τεχνολογία αυτόματης πλοήγησης που δοκιμάζεται αναπτύχθηκε από τη βελγική εταιρεία Seafar, η οποία ελέγχει το πλοίο μέσω ενός κεντρικού σταθμού ελέγχου. Οι χειριστές στο κέντρο ελέγχου διαθέτουν μια σειρά συστημάτων υψηλής τεχνολογίας που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, σε αισθητήρες και μηχανισμούς ανίχνευσης αντικειμένων, προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφαλή πλοήγηση, ενώ η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Citymesh παρέχει τον σύνδεσμο επικοινωνίας μεταξύ του πλοίου και του κέντρου ελέγχου, χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό δίκτυο Wi-Fi, ιδιωτική σύνδεση LTE / 5G και ένα δημόσιο δίκτυο 4G.

Για την υπουργό Κινητικότητας και Δημοσίων Έργων της Φλάνδρας, Lydia Peeters, το εν λόγω πρόγραμμα αυτοματοποιημένης πλοήγησης αποτελεί μια απάντηση στις προκλήσεις της κινητικότητας του μέλλοντος, ενώ θεωρεί ότι ενισχύει την τάση για ψηφιοποίηση και καινοτομία με προοδευτικό τρόπο εντός της κοινωνίας.

Φωτό: cspterminals.be

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.