
Το Ισραήλ προσπαθεί να εντοπίσει το πλοίο που ευθύνεται για την πετρελαιοκηλίδα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μεγάλος τμήμα της ακτογραμμής του στη Μεσόγειο να γεμίσει από πίσσα, μια οικολογική καταστροφή που θα πάρει μήνες ή και χρόνια για να καθαριστεί, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Χιλιάδες εθελοντές συγκεντρώθηκαν σήμερα για να καθαρίσουν τους όγκους πίσσας από τις παραλίες. Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε πως κινητοποιεί χιλιάδες στρατιώτες για να βοηθήσουν τις προσπάθειες. Οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να μην προσεγγίζουν τις πληγείσες περιοχές μέχρι νεωτέρας.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για μια καταστροφή. Επιβεβαιώνοντας το κόστος για την άγρια ζωή, ανήρτησαν φωτογραφίες χελωνών που είχαν καλυφθεί από πίσσα.
Το περιστατικό ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια μιας χειμερινής καταιγίδας, που καθιστούσε δύσκολο να διακρίνει κανείς την πίσσα που προσέγγιζε τις ακτές και να την αντιμετωπίσει ενώ έπλεε στη θάλασσα, επισημαίνουν Ισραηλινοί αξιωματούχοι.
Σε συνεργασία με ευρωπαϊκές υπηρεσίες, το Ισραήλ αναζητά την πιθανή πηγή μιας πετρελαιοκηλίδας που προκάλεσε την 11η Φεβρουαρίου ένα πλοίο, που διέπλεε σε απόσταση 50 χιλιόμετρων από τις ακτές. Εικόνες από τους δορυφόρους και η διαμόρφωση ενός μοντέλου κίνησης των κυμάτων βοηθούν στο να περιοριστεί η έρευνα.
Εννέα πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή ερευνώνται, δήλωσε η υπουργός Περιβαλλοντικής Προστασίας Γκίλα Γκάμλιελ.
«Οι πιθανότητες είναι παραπάνω από καλές ότι θα καταφέρουμε να εντοπίσουμε το συγκεκριμένο πλοίο», είπε η ίδια στο Ynet TV.
Εάν καταφέρει να βρει το πλοίο, το Ισραήλ θα προσφύγει στη δικαιοσύνη σε βάρος του. Μία περίπτωση θα ήταν να μηνύσει τις ασφαλιστικές εταιρείες για την καταβολή αποζημίωσης, που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για τη διαχείριση των οποίων θα χρειαστούν ενδεχομένως δεκάδες εκατομμύρια σεκέλ.
Την περασμένη εβδομάδα, μια πτεροφάλαινα μήκους 17 μέτρων ξεβράστηκε σε παραλία του βόρειου Ισραήλ. Η Αρχή Φύσης και Πάρκων της χώρας γνωστοποίησε σήμερα ότι κατά τη διαδικασία νεκροψίας, εντοπίστηκε υλικό, με βάση το πετρέλαιο, στο κουφάρι της φάλαινας.
Πηγή, Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ