
Ακολουθώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και καθοδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών της για βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού, η A.P. Moller – Maersk επιταχύνει τις προσπάθειες για απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου αποκτώντας το πρώτο παγκοσμίως containership με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Το πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο, θα παραδοθεί το 2023 και έτσι η εταιρεία θα εντάξει στο στόλο της το πρώτο πλοίο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα επτά χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο του 2030. Επιπλέον, όλα τα νεότευκτα πλοία της Maersk θα διαθέτουν στο εξής τεχνολογία διπλού καυσίμου, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, είτε πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% (VLSFO).
Με χωρητικότητα περίπου 2.000 TEUs, το εν λόγω containership αναμένεται να επιχειρεί σε ένα από τα ενδοπεριφερειακά δίκτυα της Maersk. Αν και το πλοίο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και VLSFO ως καύσιμο, η εταιρεία σχεδιάζει να το λειτουργεί αποκλειστικά με μεθανόλη που παράγεται από μη ορυκτές πηγές ή με βιώσιμη βιομεθανόλη, πραγματοποιώντας έτσι το πρώτο βήμα για τη μετάβαση της εταιρείας σε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ