O αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυτιλιακή κίνηση στην ΕΕ

O αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυτιλιακή κίνηση στην ΕΕ

234
O αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυτιλιακή κίνηση στην ΕΕ

Τον αντίκτυπο της πανδημίας στη ναυτιλιακή κίνηση εντός ΕΕ παρουσιάζει με νέα της έκθεση η ΕΜSA. Πιο συγκεκριμένα, στο COVID-19 Impact on Shipping Report για τον μήνα Φεβρουάριο σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο υπήρχαν 49.908 ship calls στα λιμάνια της ΕΕ έναντι 53.035 ship calls τον αντίστοιχο μήνα το 2019.

table 1

Όπως προκύπτει και από τον παραπάνω πίνακα, η δραστική μείωση του αριθμού προσεγγίσεων πλοίων σε λιμάνια της ΕΕ ξεκίνησε την εβδομάδα 12 του περασμένου έτους (16-22 Μαρτίου), όταν δηλαδή ο ΠΟΥ ανακήρυξε πανδημία τον Covid-19.

Σε ό,τι αφορά τον τύπο πλοίου που έχει επηρεαστεί περισσότερο από την έξαρση της πανδημίας, από τον παρακάτω πίνακα και συγκρίνοντας τους αριθμούς μεταξύ 2019 και 2021 φαίνεται ότι τα κρουαζιερόπλοια, τα επιβατηγά και τα πλοία μεταφοράς οχημάτων κατέγραψαν τις μεγαλύτερες μειώσεις στην κίνηση στα λιμάνια της ΕΕ.

table 2

Τέλος, αναλύοντας τα στοιχεία της EMSA για τα λιμάνια που επηρεάστηκαν και επηρεάζονται από την πανδημία περισσότερο, Barcelona, Bremerhaven, Genova, Goteborg, Riga, Sines, Trieste και Wilhelmshaven καταγράφουν τις μεγαλύτερες μειώσεις στην κίνηση των πλοίων. Σε όλα τα προαναφερθέντα λιμάνια, τα ship calls ήταν μειωμένα κατά παραπάνω από 20%, συγκρίνοντας τα στοιχεία του 2019 και του 2021.

table 3

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.