Η πρόταση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Η πρόταση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

225
Η πρόταση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να απευθυνθεί στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και αυξάνοντας τον πολλαπλασιαστή για τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στον ναυτιλιακό τομέα βάσει της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Renewable Energy Directive ‒ RED), αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ECSA.

Ένα πρότυπο για τα καύσιμα ως απαίτηση για τα πλοία αντί για τους προμηθευτές καυσίμων υπό την πρόταση του FuelEU Maritime θα δυσκόλευε την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας. Από την άλλη, η ECSA αναφέρει ότι, μέσω ενός Market Based Measure (MBM), ένα fund θα μπορούσε να επενδύσει τα συγκεντρωμένα κεφάλαια για να υποστηριχθεί η χρήση τέτοιων καυσίμων.

Μια παγκόσμια προσέγγιση θα πρέπει να είναι o ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών πολιτικών και οποιαδήποτε περιφερειακά μέτρα θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τις διεθνείς διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΙΜΟ, αναφέρει η ECSA στην ανακοίνωσή της. Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία δεσμεύεται πλήρως για την απανθρακοποίηση, η επίτευξη αυτού του στόχου έγκειται στην εισαγωγή καυσίμων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών και σε ασφαλή και ευρέως διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία επί του παρόντος δεν υπάρχουν. Στο πλαίσιο αυτό, η ECSA στηρίζει μια αμφίδρομη προσέγγιση:

1. Την ίδρυση ενός fund υπό ένα MBM και τη χρήση των κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση projects έρευνας και ανάπτυξης και για τη μείωση της διαφοράς της τιμής μεταξύ νέων και συμβατικών καυσίμων.

2. Την παροχή κινήτρων σε προμηθευτές προκειμένου να συμπεριλάβουν στα παρεχόμενα καύσιμά τους ένα συγκεκριμένο ποσοστό καυσίμων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της εισαγωγής υπο-στόχων και υψηλότερων πολλαπλασιαστών για τα καύσιμα αυτά υπό τη Renewable Energy Directive.

Κατά τον κ. Martin Dorsman, Γενικό Γραμματέα της ECSA, η εισαγωγή κατάλληλων κινήτρων για την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος άμεσα διαθέσιμων στην αγορά αποτελεί προϋπόθεση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. «Με τη χρήση όλων των νέων καυσίμων, το δίλημμα της κότας με το αυγό θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί με την εισαγωγή κατάλληλων απαιτήσεων στους προμηθευτές καυσίμων», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Dorsman.

H ΕCSA στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι ένα fund υπό κάποιο EU MBM θα ελαχιστοποιούσε τα διοικητικά εμπόδια για τον κλάδο και θα διασφάλιζε ότι όλα τα έσοδα επενδύονται στην ενεργειακή μετάβαση.

Η FuelEU maritime αποτελεί μια νέα νομοθετική πρόταση που θα βγει από την Κομισιόν τους επόμενους μήνες. Βασικό σημείο της πρότασης πιθανολογείται ότι θα είναι ένα fuel standard ως υποχρέωση για τα πλοία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.