
Oι προοπτικές της Ινδίας στην ενεργειακή σκακιέρα αποτέλεσαν το αντικείμενο της έκθεσης India Energy Outlook 2021 τoυ International Energy Agency. Η εν λόγω έκθεση περιλαμβάνει διαφορετικά «ενεργειακά τοπία» για την Ινδία, τα οποία επηρεάζουν επενδυτικές αποφάσεις κ.ά.
Ο IEA στην έκθεσή του έχει αναπτύξει τέσσερα διαφορετικά σενάρια για το ενεργειακό μείγμα της Ινδίας:
1. Το Stated Policies Scenario (STEPS) περιλαμβάνει μια ισορροπημένη αξιολόγηση της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια το ενεργειακό σύστημα της χώρας.
2. Το India Vision Case, το οποίο βασίζεται σε μια ταχεία επίλυση της κρίσης της δημόσιας υγείας.
3. Το Delayed Recovery Scenario, το οποίο αναλύει εν δυνάμει κινδύνους για την οικονομική και ενεργειακή ανάπτυξη της Ινδίας.
4. Το Sustainable Development Scenario, το οποίο εξετάζει τρόπους με τους οποίους η Ινδία θα μπορούσε να αυξήσει την καθαρή ενέργεια στο ενεργειακό μείγμα μέσω επενδύσεων.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι η Ινδία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη χώρα κατανάλωσης ενέργειας στον κόσμο, χάρη στα αυξημένα εισοδήματα και τις βελτιωμένες συνθήκες διαβίωσης. Η χρήση ενέργειας στη χώρα έχει διπλασιαστεί από το 2000, με το 80% της ζήτησης να καλύπτεται από τον άνθρακα, το πετρέλαιο και τη βιομάζα.
Σύμφωνα με το σενάριο STEPS, η ηλιακή ενέργεια θα παρουσιάσει σημαντική άνοδο, αγγίζοντας το μερίδιο του άνθρακα στο ενεργειακό μείγμα της χώρας εντός των επόμενων δύο δεκαετιών ή και νωρίτερα. Αναμφίβολα, η εκτίμηση αυτή ίσως αποτελέσει έναν πονοκέφαλο για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς η Ινδία παραδοσιακά αποτελεί εκ των κορυφαίων εισαγωγέων άνθρακα του κόσμου. Το μερίδιο του άνθρακα, σύμφωνα με το STEPS, θα μειωθεί από το 44% το 2019 στο 34% το 2040. Σε άλλα σενάρια, ο ρυθμός πτώσης του μεριδίου του άνθρακα στο ενεργειακό μείγμα της Ινδίας θα είναι ταχύτερος και υψηλότερος.
Θετικές είναι ωστόσο οι ενδείξεις σε ό,τι αφορά το μέλλον του πετρελαίου. Στην έκθεση τονίζεται ότι η εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου συνεχίζει να υπολείπεται της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΑ, η «εξάρτηση» από τις εισαγωγές πετρελαίου θα αυξηθεί πάνω από το 90% έως το 2040, από το 75% που είναι σήμερα. Τονίζεται επίσης ότι η ζήτηση για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα και θα αγγίξει τα 8,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2040. Θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις διαφαίνεται ότι η Ινδία θα αποτελέσει έναν στυλοβάτη για τα δεξαμενόπλοια τα επόμενα χρόνια, παρά τις σύγχρονες επιταγές για αύξηση της χρήσης καθαρότερων μορφών ενέργειας.
Εν κατακλείδι, στο India Energy Outlook 2021 σημειώνεται ότι η Ινδία, προκειμένου να ανταποκριθεί στη ζήτηση για ενέργεια τα επόμενα είκοσι χρόνια, θα πρέπει να προσθέσει ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας ίσο σε μέγεθος με την ΕΕ.
Φωτό: Angad Cheema/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ