
Σταθεροποιητική εικόνα εμφάνισε η Costamare κατά το 2020, σύμφωνα με τα ετήσια ενοποιημένα αποτελέσματα, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα για το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $460,3 εκατ., ελαφρά μειωμένος κατά 3,7% σε σχέση με το 2019 ($478,1 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $8,9 εκατ. ($99 εκατ. το 2018). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $119,1 εκατ. έναντι $124,5 εκατ. το Q4 του 2019. Τα καθαρά κέρδη τριμήνου ανήλθαν σε $27,1 εκατ. έναντι $35,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία πέτυχε είκοσι νέες ναυλώσεις κατά το τελευταίο τέταρτου του έτους, μεταξύ αυτών και τεσσάρων containerships χωρητικότητας 11.000 TEUs για διάστημα δέκα ετών, με ημερήσιους ναύλους $33.000.
Επιπλέον, η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία, εκ των οποίων δύο αδελφά, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEUs, η παραλαβή των οποίων προγραμματίζεται μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2021 και για τα οποία έχει ήδη έρθει σε συμφωνία χρονοναύλωσης για 22 έως 25 μήνες, ενώ παρέλαβε και το πλοίο «Neokastro», ναυπηγημένο το 2011 και χωρητικότητας 4.178 TEUs.
Η ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα $209,8 εκατ., ενώ δεν επίκεινται σημαντικές αποπληρωμές δανειακών απαιτήσεων έως το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι «κατά το τέταρτο τρίμηνο η εταιρεία συνέχισε την κερδοφορία της. Εν μέσω μιας ανερχόμενης αγοράς, ναυλώσαμε συνολικά είκοσι μεταχειρισμένα πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου για περιόδους έως και δέκα ετών, βελτιώνοντας ουσιαστικά τόσο τα έσοδα όσο και το ποσοστό ναύλωσης. Οι νέες ναυλώσεις θα συνεισφέρουν $440 εκατ. στα έσοδα, με μέση διάρκεια περίπου τα πέντε έτη. Στην αγορά, ο αδρανής στόλος εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε να συρρικνώνεται σε επίπεδα περίπου 1%. Οι τιμές ναύλωσης εμφανίζουν αύξηση, υποστηριζόμενες από την υγιή ζήτηση και τη χρόνια έλλειψη πλοίων. Έχουμε δέκα πλοία των οποίων οι ναυλώσεις λήγουν τους επόμενους έξι μήνες, γεγονός που θα μας ευνοήσει, εφόσον η τρέχουσα δυναμική της αγοράς παραμένει. Με ρευστότητα άνω των $200 εκατ., ένα εξορθολογισμένο πρόγραμμα αποπληρωμής χρέους και ελάχιστες κεφαλαιακές απαιτήσεις, είμαστε σε καλή θέση για μια υγιή επέκταση σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον αγοράς».
Όλη η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.costamare.com/images/news/CMRE_Earnings_release_Q4_2020.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ