
To 2020 αποτέλεσε μια χρονιά-ορόσημο για την ανθρωπότητα, δεδομένου ότι έλαβαν χώρα πολλές πρωτόγνωρες συνθήκες, ως απόρροια της πανδημίας. Ανεπηρέαστο δεν θα μπορούσε να μείνει, φυσικά, ούτε το θαλάσσιο εμπόριο και κατ’ επέκταση η εμπορική ναυτιλία. H γιγάντωση και η ένωση δυνάμεων αποτέλεσε προτεραιότητα για τις διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων και το 2020.
Ποιες είναι όμως οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων που πρωταγωνιστούν και αποτελούν αντικείμενο περαιτέρω ανάλυσης; Τα Ναυτικά Χρονικά και η VesselsValue συνεχίζουν και το 2021 τη συνεργασία τους. Πιο συγκεκριμένα, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν για τους αναγνώστες τους ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα από τη βάση δεδομένων της Vessels Value αναφορικά με τις κορυφαίες ανά τον κόσμο εταιρείες διαχείρισης bulkers, tankers και containerships με βάση την αξία των στόλων τους. Τη σχετική έρευνα μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021, σελ. 114-118. Παρακάτω παρατίθενται τα στοιχεία για τις εταιρείες διαχείρισης bulkers.
Bulkers
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, υπεροπλία παρουσιάζουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες διαχείρισης bulkers. Αναλυτικότερα, στις δύο πρώτες θέσεις, με βάση την αξία των στόλων διαχείρισής τους, βρίσκονται οι COSCO Shipping Bulk,με αξία στόλου στα $5,09 δισ., και η China Development Bank, με την αξία του στόλου των bulkers που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $2,6 δισ.
H γερμανικών συμφερόντων Oldendorff Carriersβρίσκεται στην τρίτη θέση (αξία διαχειριζόμενου στόλου στα $2,12 δισ.) και στην τέταρτη θέση η ιαπωνική Nissen Kaiun (αξία στόλου $1,93 δισ.). Την πεντάδα των κορυφαίων με βάση την αξία του υπό διαχείριση στόλου εταιρειών bulkers κλείνει η νορβηγικών συμφερόντων Golden Ocean Group,με αξία στόλου στα $1,86 δισ. Αξίζει βέβαια να τονιστεί ότι οι διαφορές στις αξίες των στόλων είναι μικρές για τις εταιρείες που φιγουράρουν μεταξύ 5ης-6ης θέσης και 12ης θέσης και ενδέχεται να διαφοροποιούνται απλώς με μία αγοραπωλησία πλοίου, καθώς τα εν λόγω στοιχεία της VesselsValue εξήχθησαν στις αρχές Ιανουαρίου. Το ίδιο επίσης ισχύει για τις πιο κάτω θέσεις.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην ελληνικών συμφερόντων και διοίκησης StarΒulkCarriers, της οποίας ο στόλος ανέρχεται σε $1,34 δισ. Η παρουσία της Star Bulk Carriers στην κορυφαία 20άδα αντανακλά την τεχνογνωσία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη διαχείριση πλοίων του εν λόγω κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ