
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πρόκειται να ακυρώσουν αρκετά δρομολόγια (blank sailings) προς τη Βόρεια Ευρώπη κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, το προσεχές διάστημα.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί σοβαρό πλήγμα για τους φορτωτές, που με μεγάλο κόστος κατάφεραν να εξασφαλίσουν χώρο για τα φορτία τους σε δρομολόγια που εν τέλει δεν θα πραγματοποιηθούν.
Τα μέλη της συμμαχίας 2Μ, Μaersk και ΜSC, σκοπεύουν να ακυρώσουν τρία προγραμματισμένα δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη τις προσεχείς εβδομάδες, ενώ και η CMA CGM, που είναι μέλος της έτερης συμμαχίας Ocean Alliance, αναμένεται να πράξει το ίδιο, ακυρώνοντας και αυτή άλλα τρία δρομολόγια κατά την ίδια περίοδο.
Κατά την MSC, η ακύρωση των δρομολογίων ήταν απαραίτητη «λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς» αλλά και «λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας». Από τη μεριά της, η Maersk ενημέρωσε τους πελάτες της ότι χρειάστηκε να προβεί στις ακυρώσεις προκειμένου «να βελτιωθεί η αξιοπιστία στα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων της» αλλά και λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που παρατηρούνται στους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.
Πριν από την ανακοίνωση των ακυρώσεων, οι φορτωτές στη γραμμή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης είχαν λάβει ενθαρρυντικά νέα για επιπλέον δρομολόγια και σημάδια ότι η κρίση που προκλήθηκε από την έλλειψη εξοπλισμού θα βελτιωνόταν.
Στον αντίποδα των ακυρώσεων, η Hyundai Merchant Marine (HMM), σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, φέρεται να έχει προσθέσει ένα επιπλέον δρομολόγιο στο τέλος του μήνα από το Μπουσάν της Νότιας Κορέας προς το Αμβούργο, μετά από κυβερνητικές πιέσεις, προκειμένου να καλυφθεί η υπερβάλλουσα ζήτηση από τους εγχώριους φορτωτές. Αντίστοιχα, η κινεζική εταιρεία τακτικών γραμμών China United Lines, η οποία μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά ενδοασιατικά δρομολόγια, αναμένεται, κατά τον διεθνή Τύπο, να δρομολογήσει μια νέα γραμμή για τη Βόρεια Ευρώπη, αξιοποιώντας πλοία μικρότερης χωρητικότητας.
Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ