Η Κινεζική Πρωτοχρονιά φέρνει τα πάνω κάτω στη liner ναυτιλία

Η Κινεζική Πρωτοχρονιά φέρνει τα πάνω κάτω στη liner ναυτιλία

280
Η Κινεζική Πρωτοχρονιά φέρνει τα πάνω κάτω στη liner ναυτιλία

Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πρόκειται να ακυρώσουν αρκετά δρομολόγια (blank sailings) προς τη Βόρεια Ευρώπη κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, το προσεχές διάστημα.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί σοβαρό πλήγμα για τους φορτωτές, που με μεγάλο κόστος κατάφεραν να εξασφαλίσουν χώρο για τα φορτία τους σε δρομολόγια που εν τέλει δεν θα πραγματοποιηθούν.

Τα μέλη της συμμαχίας 2Μ, Μaersk και ΜSC, σκοπεύουν να ακυρώσουν τρία προγραμματισμένα δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη τις προσεχείς εβδομάδες, ενώ και η CMA CGM, που είναι μέλος της έτερης συμμαχίας Ocean Alliance, αναμένεται να πράξει το ίδιο, ακυρώνοντας και αυτή άλλα τρία δρομολόγια κατά την ίδια περίοδο.

Κατά την MSC, η ακύρωση των δρομολογίων ήταν απαραίτητη «λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς» αλλά και «λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας». Από τη μεριά της, η Maersk ενημέρωσε τους πελάτες της ότι χρειάστηκε να προβεί στις ακυρώσεις προκειμένου «να βελτιωθεί η αξιοπιστία στα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων της» αλλά και λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που παρατηρούνται στους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.

Πριν από την ανακοίνωση των ακυρώσεων, οι φορτωτές στη γραμμή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης είχαν λάβει ενθαρρυντικά νέα για επιπλέον δρομολόγια και σημάδια ότι η κρίση που προκλήθηκε από την έλλειψη εξοπλισμού θα βελτιωνόταν.

Στον αντίποδα των ακυρώσεων, η Hyundai Merchant Marine (HMM), σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, φέρεται να έχει προσθέσει ένα επιπλέον δρομολόγιο στο τέλος του μήνα από το Μπουσάν της Νότιας Κορέας προς το Αμβούργο, μετά από κυβερνητικές πιέσεις, προκειμένου να καλυφθεί η υπερβάλλουσα ζήτηση από τους εγχώριους φορτωτές. Αντίστοιχα, η κινεζική εταιρεία τακτικών γραμμών China United Lines, η οποία μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά ενδοασιατικά δρομολόγια, αναμένεται, κατά τον διεθνή Τύπο, να δρομολογήσει μια νέα γραμμή για τη Βόρεια Ευρώπη, αξιοποιώντας πλοία μικρότερης χωρητικότητας.

Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.