
Η DP World, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών παγκοσμίως, υπέγραψε σύμβαση παραχώρησης 20ετούς διάρκειας με την κυβέρνηση της Ανγκόλας, βάσει της οποίας θα αναλάβει τη λειτουργία του τερματικού πολλαπλών χρήσεων (Multipurpose Terminal ‒ MPT) στο λιμάνι της Λουάντα.
Η υπογραφή της συμφωνίας έρχεται σε συνέχεια μιας διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών, κατά την οποία η DP World επιλέχθηκε από την επιτροπή αξιολόγησης που συστάθηκε από
το Υπουργείο Μεταφορών της Ανγκόλας ως ο προτιμώμενος υποψήφιος για να ξεκινήσει συζητήσεις με την κυβέρνηση για την παραχώρηση του τερματικού. Το ΜPT θα αποτελέσει τον πρώτο τερματικό στη δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής υπό τη διοίκηση και τη λειτουργία της DP World, επεκτείνοντας περαιτέρω κατ’ αυτόν τον τρόπο την παρουσία της εταιρείας στην αφρικανική ήπειρο.
Βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη, η DP World θα επενδύσει $190 εκατ. κατά τη διάρκεια της 20ετούς περιόδου παραχώρησης. Μεταξύ των επενδύσεων συγκαταλέγονται η αποκατάσταση της υπάρχουσας υποδομής και η απόκτηση νέου εξοπλισμού διεθνών προδιαγραφών, που θα αναβαθμίσει τη λειτουργία και θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης του MPT.
Οι παραπάνω ενέργειες αποτελούν μέρος του ευρύτερου στόχου αύξησης της ετήσιας διακίνησης στα 700.000 TEUs ανά έτος. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα υποστηριχτεί επιπροσθέτως από την υιοθέτηση ενός σύγχρονου συστήματος λιμενικής διοίκησης καθώς και από την περαιτέρω εκπαίδευση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προσωπικού από την Ανγκόλα που θα απασχοληθεί στον τερματικό σταθμό.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Λουάντα αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανγκόλας. Λόγω της τοποθεσίας του, καθίσταται σημαντικός θαλάσσιος κόμβος για τα δρομολόγια που κινούνται κατά μήκος των δυτικών ακτών της Αφρικής, γεγονός που δίνει στο λιμάνι τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις εμπορευματικές ροές στη γύρω περιοχή. Το ΜPT, το οποίο θα διαχειρίζεται τόσο εμπορευματοκιβώτια όσο και γενικό φορτίο (διαθέτει προβλήτα έκτασης 610 μ., βάθος 12,5 μ. και μια περιοχή στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων έκτασης 23 εκταρίων), αναμένεται να εξελιχθεί στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό στην Ανγκόλα.
Φωτό: DP World
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ