Πώς και γιατί οι ναυτικοί αρχίζουν να αισιοδοξούν

Πώς και γιατί οι ναυτικοί αρχίζουν να αισιοδοξούν

401
Πώς και γιατί οι ναυτικοί αρχίζουν να αισιοδοξούν

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα από την πρόσφατη δημοσιοποίηση του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για το Q4 του 2020, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει από τις εμπειρίες των ναυτικών το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από τη ΜΚΟ «Mission to Seafarers», με την υποστήριξη του αλληλασφαλιστικού οργανισμού Shipowners’ Club και του Wallem Group. Η εν λόγω έκθεση καταπιάνεται κυρίως με το σημαντικό ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων και του υψηλού φόρτου εργασίας των ναυτικών λόγω της παρούσας κατάστασης. Ωστόσο, στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι απλές δράσεις πλοιοκτητών μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά για την καθημερινότητα των ναυτικών, βελτιώνοντας την ψυχική τους υγεία εν πλω και «ανανεώνοντας το πάθος τους για την εργασία τους», όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.

Κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2020, ο γενικός δείκτης Seafarers Happiness Index αυξήθηκε οριακά στο 6,37/10 από το 6,35/10 του αμέσως προηγούμενου τριμήνου. Το γεγονός ότι υπήρξε έστω και οριακή αύξηση εν μέσω δυσμενών συνθηκών για την ανθρωπότητα καταδεικνύει ότι ορισμένες πρωτοβουλίες και κινήσεις πλοιοκτητών έχουν αντίκρισμα στην καθημερινότητα των ναυτικών, σημειώνει η «Mission to Seafarers». «Πραγματοποιούνται μικρής κλίμακας λύσεις και επενδύσεις για ζητήματα όπως της διατροφής ή της συνδεσιμότητας», αναφέρεται. Οι ναυτικοί βλέπουν κάποια σημάδια αισιοδοξίας και ελπίδας, ωστόσο μόνο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι μεγάλη μερίδα ναυτικών αποκρίθηκαν ότι οι υπάρχουσες εμπειρίες στη θάλασσα είναι οι χειρότερες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της πανδημίας.

Σε ό,τι αφορά το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών για τον φόρτο εργασίας τους, ο επιμέρους δείκτης υποχώρησε στο 6,03 από το 6,04 του Q3. Αυξημένος στο 6,61 από το 6,48 ήταν ο επιμέρους δείκτης αναφορικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών από την εκπαίδευση που λαμβάνουν. Στο report σημειώνεται ότι ειδικά για τη δυνατότητα εκπαίδευσης των ναυτικών δεν εξάγεται ένα σαφές συμπέρασμα και αυτό διότι άλλοι σημειώνουν ότι είναι επαρκής, ενώ άλλοι τονίζουν ότι είναι μηδαμινή ή/και κακής ποιότητας. Οριακή επίσης η αύξηση του δείκτη σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση των ναυτικών από το 7,24 του Q3 σε 7,25 το Q4.

Ελαφρώς πιο ικανοποιημένοι είναι οι ναυτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα για τα επίπεδα απολαβών τους. Το μέσο επίπεδο ικανοποίησης αυξήθηκε από το 6,45 του αμέσως προηγούμενου τριμήνου στο 6,48 το τελευταίο τρίμηνο του 2020. «Η ικανοποίηση των ναυτικών σε ό,τι αφορά τις απολαβές τους αυξήθηκε το τρίμηνο κυρίως λόγω της ανακούφισης που αισθάνονται ότι έχουν ένα σταθερό εισόδημα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς», επισημαίνει η «Mission to Seafarers».

«Ο Seafarers Happiness Index για το Q4 καταδεικνύει τη διαρκή ανάγκη για δράση. Κυβερνήσεις και οργανισμοί είχαν αρκετό χρόνο για να διευκολύνουν τα προγράμματα αλλαγών πληρωμάτων και να διευθετήσουν ζητήματα logistics. Aκόμη βιώνουμε προκλήσεις με τις αλλαγές πληρωμάτων και καμία υποστήριξη προς τους ναυτικούς. Τα θετικά νέα που προκύπτουν από τα αποτελέσματα είναι ότι οι πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει σε συστήματα wi-fi εν πλω και εξοπλισμό γυμναστικής. […] Ενθαρρύνουμε όλους τους πλοιοκτήτες να αναλάβουν δράση για τη βελτίωση της ζωής εν πλω», σχολιάζει ο Andrew Wright, γενικός γραμματέας της συγκεκριμένης ΜΚΟ.

Φωτό: Beautiful-Moments/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.