
Η λιμενική βιομηχανία του Βιετνάμ αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το 2021, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Vietnam+, καθώς το εμπόριο αγαθών αναμένεται να καταγράψει σημαντική αύξηση με την ανάκαμψη της παραγωγής, της εγχώριας κατανάλωσης αλλά και των εξαγωγικών αγορών.
Η χώρα, παρά την πανδημία του Covid-19, κατέγραψε μια πολύ καλή εμπορική χρονιά, με τη συνολική αξία του εξαγωγικού εμπορίου να εκτιμάται στα $543,9 δισ. καταγράφοντας ετήσια αύξηση 5,1%. Παράλληλα, το εμπορικό πλεόνασμα της χώρας έφτασε τα $19,1 δισ., που είναι το υψηλότερο από το 2016.
Σύμφωνα με αναλυτές, ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται σε εγχώρια λιμάνια αυξήθηκε μετά το β΄ τρίμηνο του περασμένου έτους, με την πανδημία να οδηγεί πολλές πολυεθνικές εταιρείες (MNCs) να μεταφέρουν την παραγωγή τους στο Βιετνάμ. Μάλιστα, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς το Βιετνάμ συνάπτει νέες συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών (FTAs). Λόγω αυτών των συμφωνιών, εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των εμπορικών εσόδων κατά 11% κάθε χρόνο κατά την περίοδο 2021-2024.
Παράλληλα με τη βελτίωση των οδικών υποδομών, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των εμπορικών λιμένων, όπως το νέο τερματικό Gemalink στον λιμένα Cai Mep – Thi Vai (το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το 2021) και το λιμάνι Lach Huyen (στο οποίο κατασκευάζονται η τρίτη και η τέταρτη προβλήτα, που αναμένεται να λειτουργήσουν το 2025).
Η ανάπτυξη λιμένων όπου θα ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των logistics, καθώς δεν θα υπάρχει η ανάγκη αποστολής των εμπορευμάτων σε κόμβους διαμεταφοράς, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του εγχώριου κλάδου logistics.
Σύμφωνα με το Vietnam+, αναλυτές εκτιμούν ότι το λιμάνι Cai Mep-Thi Vai θα σημειώσει αύξηση πάνω από 20% στις εμπορευματικές ροές κυρίως λόγω των απευθείας θαλάσσιων συνδέσεων που διαθέτει με την ΕΕ και τις ΗΠΑ. Αντίστοιχα και στο λιμάνι Hai Phong ο όγκος των εμπορευμάτων αναμένεται ότι θα αυξηθεί κατά 10%, χάρη στην ανάκαμψη του ενδοασιατικού εμπορίου, αλλά και την εκτιμώμενη ανάκαμψη της αγοράς των ΗΠΑ.
Φωτό: Quang Nguyen Vinh/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ