
Η λιμενική βιομηχανία του Βιετνάμ αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το 2021, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Vietnam+, καθώς το εμπόριο αγαθών αναμένεται να καταγράψει σημαντική αύξηση με την ανάκαμψη της παραγωγής, της εγχώριας κατανάλωσης αλλά και των εξαγωγικών αγορών.
Η χώρα, παρά την πανδημία του Covid-19, κατέγραψε μια πολύ καλή εμπορική χρονιά, με τη συνολική αξία του εξαγωγικού εμπορίου να εκτιμάται στα $543,9 δισ. καταγράφοντας ετήσια αύξηση 5,1%. Παράλληλα, το εμπορικό πλεόνασμα της χώρας έφτασε τα $19,1 δισ., που είναι το υψηλότερο από το 2016.
Σύμφωνα με αναλυτές, ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται σε εγχώρια λιμάνια αυξήθηκε μετά το β΄ τρίμηνο του περασμένου έτους, με την πανδημία να οδηγεί πολλές πολυεθνικές εταιρείες (MNCs) να μεταφέρουν την παραγωγή τους στο Βιετνάμ. Μάλιστα, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς το Βιετνάμ συνάπτει νέες συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών (FTAs). Λόγω αυτών των συμφωνιών, εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των εμπορικών εσόδων κατά 11% κάθε χρόνο κατά την περίοδο 2021-2024.
Παράλληλα με τη βελτίωση των οδικών υποδομών, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των εμπορικών λιμένων, όπως το νέο τερματικό Gemalink στον λιμένα Cai Mep – Thi Vai (το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το 2021) και το λιμάνι Lach Huyen (στο οποίο κατασκευάζονται η τρίτη και η τέταρτη προβλήτα, που αναμένεται να λειτουργήσουν το 2025).
Η ανάπτυξη λιμένων όπου θα ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των logistics, καθώς δεν θα υπάρχει η ανάγκη αποστολής των εμπορευμάτων σε κόμβους διαμεταφοράς, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του εγχώριου κλάδου logistics.
Σύμφωνα με το Vietnam+, αναλυτές εκτιμούν ότι το λιμάνι Cai Mep-Thi Vai θα σημειώσει αύξηση πάνω από 20% στις εμπορευματικές ροές κυρίως λόγω των απευθείας θαλάσσιων συνδέσεων που διαθέτει με την ΕΕ και τις ΗΠΑ. Αντίστοιχα και στο λιμάνι Hai Phong ο όγκος των εμπορευμάτων αναμένεται ότι θα αυξηθεί κατά 10%, χάρη στην ανάκαμψη του ενδοασιατικού εμπορίου, αλλά και την εκτιμώμενη ανάκαμψη της αγοράς των ΗΠΑ.
Φωτό: Quang Nguyen Vinh/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ