
Η πανδημία του κορονοϊού, πέραν όλων των άλλων, οδήγησε και σε καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης LNG projects τα οποία ανέμεναν τη λήψη Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID) το περασμένο έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον ενδεχόμενο αντίκτυπο της καθυστέρησης αυτών των projects στη ναυτιλία. Η Gibson τονίζει ότι, εντός του 2020, μεταξύ των LNG projects που αναμενόταν να λάβουν Τελική Επενδυτική Απόφαση ήταν το Rovuma της ExxonMobil στη Μοζαμβίκη, το Port Arthur της Sempra, το Rio Grande της NextDecade και το Driftwood της Tellurian.
Στην ανάλυση της Gibson σημειώνεται ότι, καθώς τα παραπάνω και άλλα projects δεν έλαβαν FID τον περασμένο χρόνο, περίπου 135,2 εκατ. τόνοι LNG ετησίως (Μta) θα καθυστερήσουν να εισέλθουν στο παγκόσμιο δίκτυο προμηθειών. Με βάση τα σενάρια της Gibson, κατά
το 2024, 44,5 Mta LNG θα προστεθούν στην παγκόσμια παραγωγή. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2025 και το 2026 είναι 55 Mta και 28,2 Mta LNG.
Τι σημαίνει όμως για τον στόλο των LNG carriers αυτή η καθυστέρηση υλοποίησης των εν λόγω projects; Η Gibson, προκειμένου να υπολογίσει πόσα πλοία μεταφοράς LNG χρειάζονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις των εν λόγω εγχειρημάτων, έχει υποθέσει, χάριν ευκολίας, ότι φορτία εξαγωγών από τα παραπάνω projects θα καταφτάσουν στην Άπω Ανατολή.
Τα σημαντικά έργα σε Μοζαμβίκη, Κατάρ και ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα απαιτήσουν έναν σημαντικό αριθμό πλοίων για τη διευκόλυνση και την επέκταση του θαλάσσιου εμπορίου. Σε γενικές γραμμές, η αναβολή των έργων παραγωγής LNG που θα λάμβαναν FID κατά τη διάρκεια του 2020 σημαίνει, εξηγεί η Gibson, ότι υπάρχει αντίστοιχη καθυστέρηση στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά την ίδια χρονική περίοδο. Υπολογίζεται, συνεπώς, ότι η απαίτηση για περισσότερα από 255 πλοία θα καθυστερήσει για ένα ή παραπάνω έτη. Ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρει βέβαια ότι ενδεχομένως ένας σημαντικός όγκος εξαγωγών να εξυπηρετείται από υπάρχοντα πλοία. Ωστόσο, η καθυστέρηση υλοποίησης προγραμματισμένων LNG projects μεταφράζεται σε καθυστερήσεις στις παραγγελίες.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ