Ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού τερματικού στην Ευρώπη

Ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού τερματικού στην Ευρώπη

256
Ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού τερματικού στην Ευρώπη

Η κατασκευή του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου σιδηροδρομικού τερματικού συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη ξεκίνησε, σύμφωνα με την Daily News Hungary. To τερματικό East-West Gate (ΕWG), που βρίσκεται στο Fényeslitke (Ουγγαρία), κοντά στα σύνορα Ουγγαρίας-Ουκρανίας, αποτελεί το πρώτο χερσαίο σιδηροδρομικό τερματικό που αξιοποιεί την πράσινη τεχνολογία και διαθέτει το δικό του δίκτυο 5G. Το τερματικό αναμένεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 125 εκταρίων, ενώ η εκτιμώμενη χωρητικότητά του μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα ανέρχεται στα 1 εκατ. ΤΕUs ετησίως.

Η στρατηγική τοποθεσία του τερματικού, εντός του χερσαίου διαδρόμου της κινεζικής πρωτοβουλίας One Belt One Road, φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε σημαντική πύλη εμπορευματικών ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, προσφέροντας μια γρηγορότερη εναλλακτική διαδρομή (για χώρες όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Γερμανία) έναντι των υφιστάμενων χερσαίων και θαλάσσιων οδών.

Το τερματικό θα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τη σιδηροδρομική και κλιματική στρατηγική της ΕΕ, με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του να τροφοδοτούνται αποκλειστικά από πράσινες πηγές ενέργειας.

Το κόστος της επένδυσης, σύμφωνα με την Daily News Hungary, ανέρχεται σε 61 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση του έργου να καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον ιδιωτικό τομέα (με την ουγγρική κυβέρνηση να χορηγεί στην ΕWG 8,2 εκατ. ευρώ ως επιδότηση για τη δημιουργία θέσεων εργασίας).

Η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του τερματικού έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2022, ενώ η τελική παράδοσή του αναμένεται το α΄ εξάμηνο του 2022. Κατά την παράδοση του τερματικού, η χωρητικότητά του θα ανέρχεται σε 300-500.000 TEUs, ενώ με την ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων που λαμβάνουν χώρα στις σιδηροδρομικές υποδομές του δικτύου, οπότε θα είναι δυνατή και η εξυπηρέτηση τεσσάρων τρένων μήκους 740 μ. ταυτοχρόνως, η χωρητικότητά του αναμένεται να φτάσει το 1 εκατ. ΤΕUs ετησίως.

Φωτό: Theron Brayman/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.