
Η κατασκευή του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου σιδηροδρομικού τερματικού συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη ξεκίνησε, σύμφωνα με την Daily News Hungary. To τερματικό East-West Gate (ΕWG), που βρίσκεται στο Fényeslitke (Ουγγαρία), κοντά στα σύνορα Ουγγαρίας-Ουκρανίας, αποτελεί το πρώτο χερσαίο σιδηροδρομικό τερματικό που αξιοποιεί την πράσινη τεχνολογία και διαθέτει το δικό του δίκτυο 5G. Το τερματικό αναμένεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 125 εκταρίων, ενώ η εκτιμώμενη χωρητικότητά του μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα ανέρχεται στα 1 εκατ. ΤΕUs ετησίως.
Η στρατηγική τοποθεσία του τερματικού, εντός του χερσαίου διαδρόμου της κινεζικής πρωτοβουλίας One Belt One Road, φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε σημαντική πύλη εμπορευματικών ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, προσφέροντας μια γρηγορότερη εναλλακτική διαδρομή (για χώρες όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Γερμανία) έναντι των υφιστάμενων χερσαίων και θαλάσσιων οδών.
Το τερματικό θα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τη σιδηροδρομική και κλιματική στρατηγική της ΕΕ, με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του να τροφοδοτούνται αποκλειστικά από πράσινες πηγές ενέργειας.
Το κόστος της επένδυσης, σύμφωνα με την Daily News Hungary, ανέρχεται σε 61 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση του έργου να καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον ιδιωτικό τομέα (με την ουγγρική κυβέρνηση να χορηγεί στην ΕWG 8,2 εκατ. ευρώ ως επιδότηση για τη δημιουργία θέσεων εργασίας).
Η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του τερματικού έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2022, ενώ η τελική παράδοσή του αναμένεται το α΄ εξάμηνο του 2022. Κατά την παράδοση του τερματικού, η χωρητικότητά του θα ανέρχεται σε 300-500.000 TEUs, ενώ με την ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων που λαμβάνουν χώρα στις σιδηροδρομικές υποδομές του δικτύου, οπότε θα είναι δυνατή και η εξυπηρέτηση τεσσάρων τρένων μήκους 740 μ. ταυτοχρόνως, η χωρητικότητά του αναμένεται να φτάσει το 1 εκατ. ΤΕUs ετησίως.
Φωτό: Theron Brayman/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ