
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών σκοπεύει να κάνει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια και ήδη καταναλώνει λιγότερο κρέας προκειμένου να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ/EIB).
Από τους 27.700 ερωτηθέντες στις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ, το 74% δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν λιγότερα αεροπορικά ταξίδια για περιβαλλοντικούς λόγους, μόλις αρθούν οι περιορισμοί της COVID-19. Σε αυτό το ποσοστό περιλαμβάνεται το 43% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι αυτό θα το κάνουν σε μόνιμη βάση και το 31% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι θα το κάνουν περιστασιακά.
Ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος βρίσκεται στο μικροσκόπιο καταναλωτών και ρυθμιστικών αρχών για το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνει, την ώρα που οι αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται αντιμέτωπες με κατάρρευση της ζήτησης λόγω της πανδημίας.
Σε ερώτηση εάν σχεδιάζουν να επιλέξουν το τρένο από το αεροπλάνο για ταξίδια μικρών αποστάσεων, το 71% των ερωτηθέντων απάντησαν καταφατικά.
Στην έρευνα της ΕΤΕπ, που διενεργήθηκε τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2020, το 66% των Ευρωπαίων δήλωσαν ότι ήδη καταναλώνουν λιγότερο κρέας για να βοηθήσουν να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και επιπλέον 13% ότι σχεδιάζουν να το κάνουν.
Τα lockdowns που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας της COVID-19 είχαν ως αποτελέσματα τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών CO2 το 2020 συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια, αλλά η περυσινή χρονιά και πάλι κατετάγη μεταξύ των θερμότερων που έχουν καταγραφεί – γεγονός που τονίζει την ανάγκη για ταχύτερη ανάληψη δράσης προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές και να αποφευχθεί μια καταστροφή αύξηση της θερμοκρασίας μελλοντικά.
Η ΕΕ σχεδιάζει ένα μεγάλο πακέτο νέων πολιτικών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, συμπεριλαμβανομένων μέτρων όπως η αναβάθμιση κτιρίων προκειμένου να είναι λιγότερο ενεργοβόρα, η υποχρέωση των αυτοκινητοβιομηχανιών να πληρούν αυστηρότερα πρότυπα για τους ρύπους και η επιβολή υψηλότερου κόστους άνθρακα στα εργοστάσια.
Οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης να βοηθήσουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο να υπάρχουν 3 εκατ. δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Φέτος τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση για τα πλαστικά καλαμάκια και μαχαιροπήρουνα μιας χρήσης.
«Οι πολίτες νιώθουν τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής και θέλουν η κλιματική κρίση να αντιμετωπιστεί με πρωτοφανή δράση», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της EIB Αμπρουάζ Φαγιόλ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η EIB, ο χρηματοδοτικός βραχίονας της ΕΕ, μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες με τη χρηματοδότηση καθαρών μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ