Δεξαμενόπλοια: Πώς οι διαλύσεις διαμορφώνουν την αγορά

Δεξαμενόπλοια: Πώς οι διαλύσεις διαμορφώνουν την αγορά

463
Δεξαμενόπλοια: Πώς οι διαλύσεις διαμορφώνουν την αγορά

H συνεχιζόμενη «νωθρότητα» στις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αποτελεί ένα ανησυχητικό δείγμα για την πορεία της αγοράς, η οποία χαρακτηρίζεται από πλεονάζουσα προσφορά πλοίων, σημειώνει σε νέα της ανάλυση η Drewry.

Σύμφωνα μάλιστα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, μόλις ένα VLCC έχει σταλεί για διάλυση από το 2019, όταν το ίδιο διάστημα προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 104 VLCCs.

Σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαίου, οι πρόσφατες εξελίξεις από το μέτωπο του εμβολίου ενάντια στον Covid έχουν ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές πετρελαίου, πέριξ των $50/βαρέλι, λόγω αυξημένης ζήτησης. Ωστόσο, η Drewry εκτιμά ότι δύσκολα η ζήτηση για πετρέλαιο θα φτάσει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2022 (στο καλό σενάριο).

Πέραν της εξασθενημένης ζήτησης, η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει και ένα πλεόνασμα αποθεμάτων το 2021, γεγονός που θα πλήξει τη θαλάσσια μεταφορά. Στο μεταξύ, η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει μειωθεί περαιτέρω, εκτιμάται από την Drewry ότι θα βαίνει κι άλλο μειούμενη, αυξάνοντας ουσιαστικά την προσφορά δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνταν για αποθήκευση πετρελαίου τον Απρίλιο ανέρχονταν στο 11% του υφιστάμενου στόλου, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 7% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Drewry. Εβδομήντα τέσσερα VLCCs χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για αποθήκευση πετρελαίου, τα οποία, όταν επιστρέψουν στην αγορά για θαλάσσια μεταφορά, θα αυξήσουν περαιτέρω τη διαθέσιμη προσφορά.

Oι αποδυναμωμένες προοπτικές του θαλάσσιου εμπορίου σε συνδυασμό με μια εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς από τα πλοία που χρησιμοποιούνται για την πλωτή αποθήκευση πετρελαίου συνιστούν ότι οποιαδήποτε ανάκαμψη των δυνάμεων της αγοράς στηρίζεται στη δραστηριότητα των διαλύσεων, εξηγεί η Drewry. Καθώς όμως ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι σχετικά μικρός, μια γρήγορη επιστροφή στην ισορροπία δεν είναι εφικτή αν δεν μειωθεί κάτω από τα 20 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που στέλνονται για ανακύκλωση.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.