
Οι εμπορικές και πολιτικές σχέσεις Κίνας-Αυστραλίας μόνο από ομαλότητα δεν χαρακτηρίζονται τους τελευταίους μήνες, εξέλιξη που αντανακλάται και από την επιβολή κυρώσεων από πλευράς Κίνας στις εισαγωγές αυστραλιανών προϊόντων.
Μια νέα συμφωνία αξίας $200 εκατ., που υπεγράφη πρόσφατα στο πλαίσιο της φιλόδοξης κινεζικής πρωτοβουλίας «Belt and Road Initiative», έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα κύκλο αντιπαραθέσεων μεταξύ Πεκίνου-Καμπέρας.
Πρόσφατα η κυβέρνηση της Παπούα Νέας Γουινέας υπέγραψε προσύμφωνο με την κινεζική Fujian Zhonghong Fishery Company για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου πολυλειτουργικού βιομηχανικού πάρκου αλιείας στη νήσο Daru, η οποία αποτελεί την πλησιέστερη κοινότητα της Παπούα Νέας Γουινέας στην Αυστραλία. Η νήσος Daru βρίσκεται 200 χλμ. μακριά από την αυστραλιανή ενδοχώρα και πολύ κοντά στις νήσους του Torres Strait, στα βόρεια σύνορα της Αυστραλίας.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, δεν χωρά αμφιβολία ότι το εν λόγω project υποστηρίζεται θερμά από την κυβέρνηση της Κίνας και μόνο τυχαία δεν είναι η ανακοίνωση του κινεζικού Υπουργείου Εμπορίου για την υπογραφή του προσυμφώνου. Ερωτηματικά εγείρονται επίσης για την επιλογή του Πεκίνου να εγκαθιδρύσει ένα τέτοιο πάρκο σε περιοχή που δεν φημίζεται για τις ποσότητες ψαριών της.
Προσώρας, τα δικαιώματα αλιευτικής εκμετάλλευσης στα νησιά τoυ Torres Strait ανήκουν σε Αυστραλία και Παπούα Νέα Γουινέα και έχει αποφευχθεί σημαντικά η υπεραλιεία στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, περίπου 300 κινεζικά αλιευτικά σκάφη έχουν αφανίσει αποθέματα ψαριών σε πολλές περιοχές του κόσμου, όπως στα νησιά Γκαλαπάγκος.
Κινεζικά αλιευτικά εμφανίζονται κάθε χρόνο στα Γκαλαπάγκος, απειλώντας την πλούσια θαλάσσια πανίδα των νήσων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 αλιευτικό σκάφος της Κίνας εντοπίστηκε να μεταφέρει 300 τόνους σπάνιων και υπό εξαφάνιση ψαριών.
Σαφώς και η κίνηση της Κίνας έχει στρατηγικό χαρακτήρα και δεν θα πρέπει να προκαλέσει σε κανέναν αίσθηση εάν το προσεχές διάστημα κινεζικά αλιευτικά αρχίσουν να επιχειρούν στην περιοχή.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/MAURITZ ANTIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ