
Η ινδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει το νέο νομοσχέδιο για τη λιμενική πολιτική της χώρας (Ports Bill) και καλεί σε δημόσια διαβούλευση όλους τους κοινωνικούς εταίρους της ναυτιλίας και των μεταφορών στο Δελχί. Η κυβέρνηση Μόντι στοχεύει στην επίτευξη περισσότερων επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ, σύμφωνα με το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Ενδοποτάμιων Μεταφορών, στο Δελχί η νέα νομοθεσία θα σχεδιαστεί ώστε να συντελεστεί η πολυαναμενόμενη «δομημένη και βιώσιμη ανάπτυξη των λιμένων» αλλά και για να προσκληθούν περισσότεροι και οικονομικά κραταιοί επενδυτές στους λιμένες της χώρας.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Mansukh Mandaviya, δήλωσε στον εθνικό Τύπο ότι πιστεύει πως το νομοσχέδιο θα είναι ένα ορόσημο για τις ναυτιλιακές μεταφορές, προκαλώντας σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το νομοσχέδιο δημιουργεί μια νέα ρυθμιστική αρχή θαλάσσιων μεταφορών και λιμένων, ενώ διαφαίνεται ότι θα υλοποιηθεί η διαμόρφωση μιας εθνικής λιμενικής πολιτικής και ενός εθνικού λιμενικού συστήματος, σε απόλυτη συνεννόηση με τις κυβερνήσεις των παράκτιων κρατιδίων και των περιφερειών της χώρας.
Παράλληλα θα δημιουργηθούν εξειδικευμένα ναυτικά δικαστήρια για τον περιορισμό της αρνησιδικίας που προκαλείται εξαιτίας της γραφειοκρατίας και του όγκου υποχρεώσεων των τοπικών δικαστηρίων, αλλά και της έλλειψης εξειδικευμένης γνώσης των ειρηνοδικών και των πρωτοδικών στις περιφέρειες της χώρας.
Το Δελχί επιδιώκει να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμένων της Ινδίας, εξαλείφοντας τα εμπόδια εισόδου, απλοποιώντας τις διαδικασίες και εξασφαλίζοντας τη δημιουργία εξειδικευμένων και πλήρως στελεχωμένων οργανισμών και φορέων. Σκοπός είναι ο καλύτερος προγραμματισμός και η άμεση υλοποίηση των σχεδίων της κυβέρνησης για την ανάπτυξη του λιμενικού τομέα αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών της χώρας.
Τόσο η ανάπτυξη της Κίνας στον έλεγχο αλλά και στην εκμετάλλευση λιμένων και μεταφορικών αρτηριών των περισσότερων γειτονικών κρατών, μεταξύ των οποίων και το Πακιστάν, όσο και η ανάγκη για βελτίωση των μεταφορικών υποδομών για την ασφαλέστερη και ταχεία εξαγωγή προϊόντων και εμπορευμάτων εξαναγκάζουν το Δελχί στην άμεση και ουσιαστική ανανέωση της απαρχαιωμένης ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας.
Ωστόσο, όπως διαφάνηκε και στο πρόσφατο παρελθόν, στον τομέα της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων της χώρας, οι δυσκολίες διείσδυσης αλλοδαπών εταιρειών στην εγχώρια αγορά υπηρεσιών αποτελούν ένα γεγονός που το Δελχί δύσκολα μπορεί ή μάλλον θέλει να αντιμετωπίσει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ