
Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord-Stream-2 ξανάρχισε στις 11 Δεκεμβρίου, ενώ τις εργασίες τοποθέτησης του αγωγού στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Γερμανίας θα πραγματοποιήσει το εξειδικευμένο πλοίο (σε τοποθετήσεις υποθαλάσσιων αγωγών) «Fortuna», ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού Nord Stream 2 AG.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας Nord Stream 2 AG, το πλοίο Fortuna θα πρέπει να τοποθετήσει τμήμα του αγωγού μήκους 2,6 χιλιομέτρων σε βάθος 30 μέτρων. Οι εργασίες θα συνεχισθούν έως την 31η Δεκεμβρίου.
Μέχρι σήμερα, όπως επισημαίνει το πρακτορείο TASS, ο αγωγός έχει ολοκληρωθεί κατά το 93%. Τα δυτικά ειδησεογραφικά πρακτορεία νωρίτερα είχαν μεταδώσει ότι στα ύδατα της ΑΟΖ της Γερμανίας απομένουν 16 χιλιόμετρα του αγωγού και άλλα 60 χιλιόμετρα στα ύδατα της Δανίας.
Οι εργασίες κατασκευής του αγωγού Nord Stream-2 είχαν διακοπεί τον Δεκέμβριο του 2019, όταν η ελβετική εταιρεία Allseas φοβούμενη την επιβολή κυρώσεων εκ μέρους των ΗΠΑ αποσύρθηκε από την κατασκευή του αγωγού.
Η ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Gazprom, όπως γράφει η εφημερίδα Kommersant, θα πρέπει να συνεχίσει την κατασκευή με τις δικές της δυνάμεις. Στην κατασκευή θα συμμετάσχουν τα πλοία Fortuna και Academic Cherski.
Οι ΗΠΑ θεωρούν ότι ο αγωγός που μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Ευρώπη υποθαλάσσια, μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής, θα ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση των ευρωπαϊκών χωρών από την Μόσχα, σε μια περίοδο που οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Δύσης έχουν φθάσει στα πρόθυρα ενός νέου «ψυχρού πολέμου».
Η Ρωσία χαρακτηρίζει τον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream-2 ως αποκλειστικά οικονομικό έργο και απορρίπτει τις κατηγορίες που της προσάπτουν ότι επιχειρεί να διευρύνει με τον αγωγό την επιρροή της στις χώρες της Ευρώπης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Clemens Bilan/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ