
Στην εκδήλωση των Ελληνικών Ναυτιλιακών Βραβείων της Lloyd’s List, η οποία μεταδόθηκε την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020, απονεμήθηκαν συνολικά 18 βραβεία σε κατηγορίες επιτευγμάτων στον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.
Το βραβείο Πλοίο της Χρονιάς απονεμήθηκε στο “Excelerate Sequoia”, το πρώτο πλοίο FSRU (Floating Storage Regasification Unit), ελληνικής ιδιοκτησίας της Maran Gas Maritime.
Η ναυπήγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και παραδόθηκε στην ιδιοκτήτρια εταιρεία στις 10 Ιουνίου, 2020.
Το όνομα του πλοίου είναι εμπνευσμένο από την αμερικανική εταιρεία Excelerate Energy, με την οποία η Maran Gas Maritime έχει υπογράφει συμφωνία ναύλωσης διάρκειας πέντε ετών για το συγκεκριμένο πλοίο.
Πέρα από τις δυνατότητες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, η προηγμένη σχεδίαση του FSRU επιτρέπει την λειτουργία του και ως ανταγωνιστικό LNG carrier, δηλαδή αποκλειστικά την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχοντας αυξημένη για τα δεδομένα των FSRU ταχύτητα και μειωμένο χρόνο εκφόρτωσης καθώς και μειωμένο boil-off rate.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν κατά την διάρκεια της βράβευσης, οι τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής του πλοίου, τις οποίες επίβλεψε ο νορβηγικός Νηογνώμονας DNG-GL, εξασφαλίζουν τα ύψιστα επίπεδα ασφάλειας κατά την λειτουργία του. Επιπρόσθετα οι καινοτομίες στη σχεδίασή του θα επιτρέψουν την υλοποίηση πλήθους διαδικασιών συντήρησης και επισκευής on-site και ως ακολούθως, θα ευνοηθεί η αδιάκοπη λειτουργία του πλοίου, σαν FSRU, έως και δέκα συνεχόμενα έτη.
Το πλοίο Excelerate Sequoia, μήκους 294.5 μ. και πλάτους 46.4 μ., είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 11,485kW έκαστος και τέσσερις ηλεκτρομηχανές συνολικής ισχύος 29,250kW (DFDE), ενώ η μεταφορική του ικανότητα ανέρχεται στα 173,611.3 κ. μ. Σαν FSRU, μπορεί να επαναεροποιήσει έως 750 mmscfd (million standard cubic feet per day) φυσικού αερίου ή περίπου 1,500 κ. μ. την ώρα υγροποιημένου LNG, ποσότητα ικανή να καλύψει τις ηλεκτρικές ανάγκες 250,000 ατόμων στην Ελλάδα για μία ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ