
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την εμπορική πολιτική της Κίνας σε ό,τι αφορά τη μεταφορά άνθρακα, και δη τις εισαγωγές από την Αυστραλία, μετά από αναφορές ότι έχει προταθεί σε Κινέζους εισαγωγείς να διακόψουν τις παραλαβές αυστραλιανού θερμικού άνθρακα. Τι δείχνουν όμως πρόσφατα στοιχεία;
Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της BIMCO, oι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα μειώθηκαν τον Οκτώβριο στους 13,7 εκατ. τόνους έναντι 18,7 εκατ. τόνων τον Σεπτέμβριο και 25,7 εκατ. τόνων τον Οκτώβριο του 2019. Πρόκειται για τον έκτο συνεχή μήνα κατά τον οποίο οι κινεζικές εισαγωγές είναι μειωμένες σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, στην ανάλυσή της η BIMCO αναφέρει ότι δεν παρουσιάζουν πτώση μόνο οι εισαγωγές από την Αυστραλία. Σε ποσοστιαίους και απόλυτους όρους, οι εισαγωγές από την Ινδονησία καταγράφουν μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με τις αντίστοιχες από την Αυστραλία. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές από την Ινδονησία είναι μειωμένες κατά 75,4% (-8,6 εκατ. τόνοι), ενώ αυτές από την Αυστραλία κατά 60,4% (-3,8 εκατ. τόνοι).
Διαφαίνεται ότι η πτώση των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα από Αυστραλία και Ινδονησία αντισταθμίζεται από τις αντίστοιχες της Μογγολίας και της Ρωσίας, εξέλιξη που πονοκεφαλιάζει τη ναυτιλία. Ο άνθρακας της Μογγολίας δεν μεταφέρεται διά θαλάσσης στην Κίνα, ενώ η πλειονότητα των ρωσικών εξαγωγών άνθρακα στην ασιατική χώρα μεταφέρεται με τρένα.
Οι εισαγωγές της Κίνας από τη Μογγολία διαμορφώθηκαν τον Οκτώβριο στους 3,9 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 20,4% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Οι ρωσικές εξαγωγές άνθρακα στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 28,3%, στους 3,5 εκατ. τόνους.
Παρά τις κλιμακούμενες διενέξεις των τελευταίων μηνών, οι αυστραλιανές εξαγωγές άνθρακα στην Κίνα μεταξύ Ιανουαρίου-Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 7,6% και έφτασαν στους 77,4 εκατ. τόνους, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Παρά την κατά 14,4% πτώση των
κινεζικών εισαγωγών άνθρακα από την Ινδονησία το α΄ δεκάμηνο, η χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας παραμένει μακράν του δεύτερου ο κορυφαίος προμηθευτής άνθρακα της Κίνας.
Η Κίνα ήδη στρέφει το βλέμμα της αλλού, πέραν της Αυστραλίας, για την προμήθεια άνθρακα και πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία αξίας $1,5 δισ. για περαιτέρω εισαγωγές από την Ινδονησία από το επόμενο έτος. Η BIMCO σημειώνει ότι, καθώς το διάστημα 2017-2019 η αξία των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα από την Ινδονησία ανερχόταν ετησίως σε $6,8 δισ., υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο η νέα συμφωνία θα αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες από τη διακοπή των εισαγωγών από την Αυστραλία.
Το νέο deal φέρνει καλά και κακά νέα για το θαλάσσιο εμπόριο και τη ναυτιλία, σημειώνεται στην ανάλυση της BIMCO. Τα καλά είναι ότι ο ινδονησιακός άνθρακας μεταφέρεται στην Κίνα διά θαλάσσης σε αντίθεση με τις προμήθειες από τη Μογγολία και τη Ρωσία. Τα κακά είναι ότι η απόσταση των δύο χωρών είναι μικρή και συνεπώς τα τονομίλια για τα bulkers μειώνονται.
Φωτό: Mohammed Hijaz/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ