
Το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) ανακοίνωσε ότι προχωρά στη μετασκευή, στην επιμήκυνση και στον εκσυγχρονισμό του ερευνητικού σκάφους (Ε/Σ) ΦΙΛΙΑ, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Το έργο είναι ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων-Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος RePHIL που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΣΠΑ) Περιόδου 2014 – 2020, καθώς επίσης από τις Περιφέρειες Κρήτης, Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Το πρόγραμμα RePHIL περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του συνόλου του ελληνικού ερευνητικού στόλου, καθώς και τη χρηματοδότηση της χρήσης του Ε/Σ ΦΙΛΙΑ από άλλους φορείς, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος του προγράμματος στα 3,13 εκατ. ευρώ.
Οι εργασίες για το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ έχουν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο και αναμένεται να διαρκέσουν έως το Μάρτιο 2021, στο Ναυπηγείο Παπίλα στο Πέραμα, ενώ τη μετασκευή του έχει αναλάβει η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΑΝΑΤΕΚΟ Α.Ε. Με την ολοκλήρωση της μετασκευής, θα ακολουθήσουν δράσεις επικοινωνίας, προβολής και ελεύθερης χρήσης του Ε/Σ από τρίτους, με σκοπό την επικοινωνία τόσο του έργου όσο και των υπηρεσιών που το αναβαθμισμένο Ε/Σ ΦΙΛΙΑ θα προσφέρει κατά τη ναύλωσή του από τρίτους, καθώς και στην επιστημονική κοινότητα μέσω του ΕΛΚΕΘΕ και του ΕΜΠ.
Η αναβάθμιση της υποδομής αποτελεί σημαντικό γεγονός, τόσο για τη χώρα όσο και για την επιστημονική κοινότητα, καθώς το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ, σε συνεργασία με τα άλλα δύο σκάφη του ελληνικού ερευνητικού στόλου, το ΑΙΓΑΙΟ και το ΑΛΚΥΩΝ, καθώς και τη σχεδιαζόμενη ναυπήγηση ενός νέου ερευνητικού σκάφους, θα αναβαθμίσουν καθοριστικά τις δυνατότητες της Ελλάδας, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας, όσον αφορά τη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής, την προαγωγή της οικοσυστημικής προσέγγισης της θαλάσσιας διαχείρισης και της εκμετάλλευσης των κάθε είδους θαλάσσιων πόρων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: www.hcmr.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ