
Το iron ore αποδεικνύεται χρυσοφόρο για τους μεταλλευτικούς κολοσσούς, καθώς το συγκεκριμένο εμπόρευμα οδεύει ολοταχώς να αγγίξει φέτος κατά μέσο όρο τα $100/τόνο, για πρώτη φορά από το 2013.
H ανθεκτικότητα του iron ore στα σκαμπανεβάσματα της αγοράς αποτελεί ασπίδα και οδηγό για τη βιομηχανία εξορύξεων μεταλλευμάτων, η οποία επίσης επλήγη από την πανδημία του κορονοϊού. Η απόδοση του iron ore φέτος είναι μακράν καλύτερη από οποιουδήποτε άλλου commodity και η τιμή είναι αυξημένη κατά 38% φέτος, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το S&P Platts. Για να κατανοήσει κάποιος τη σημαντική αυτή αύξηση, αξίζει να επισημανθεί ότι ο χρυσός, που αποτελεί μια ασφαλή διέξοδο για τους επενδυτές σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή της πανδημίας, τελεί υπό διαπραγμάτευση κατά 24% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Αναλυτές σημειώνουν στους Financial Τimes ότι η αύξηση αυτή της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος αποτελεί απόρροια της ενισχυμένης κινεζικής ζήτησης και των στρεβλώσεων στην προσφορά από πλευράς Βραζιλίας. Σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία, η βιομηχανική παραγωγή και οι επενδύσεις στις υποδομές της χώρας αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 6,9% και 7,5% τον Οκτώβριο, δίνοντας ώθηση στη ζήτηση για το συγκεκριμένο εμπόρευμα.
Τα οικονομικά των Anglo American, BHP, Vale, Rio Tinto και Fortescue Metals Group έχουν ανακάμψει σημαντικά, με το iron ore να θεωρείται οδηγός αυτής της εξέλιξης.
Οδεύοντας προς το 2021, αναλυτές εκτιμούν ότι η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα φτάσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Ωστόσο, η φύση της συγκεκριμένης αγοράς είναι τέτοια, που πολλά θα εξαρτηθούν από παράγοντες όπως ακραία καιρικά φαινόμενα στην Αυστραλία και στρεβλώσεις της παραγωγής στη Βραζιλία.
Η Vale, η οποία το 2019 ήρθε αντιμέτωπη με σημαντικές στρεβλώσεις στην προσφορά, απόρροια της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της στις αρχές του έτους, εκτιμάται ότι θα παραγάγει 310 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος φέτος και 350 εκατ. τόνους το 2021.
Φωτό: Michael REYNOLDS/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ