
Ευτράπελων συνέχεια στις σχέσεις Κίνας–Αυστραλίας, με τη ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο να βιώνουν τον αντίκτυπο των κλιμακούμενων διενέξεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, περίπου 400 ναυτικοί και 2 εκατ. τόνοι άνθρακα είναι αποκλεισμένοι σε πλοία στις βορειοανατολικές ακτές της Κίνας. Περίπου 21 bulkers είναι αγκυροβολημένα στο λιμάνι Jingtang, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα εκφόρτωσης αυστραλιανού άνθρακα αξίας $200 εκατ. Μάλιστα, όπως αναφέρει το Bloomberg, τα δεκαπέντε από αυτά βρίσκονται «αδρανοποιημένα» από τον Ιούνιο, ενώ τα υπόλοιπα βιώνουν τις όποιες καθυστερήσεις τις τελευταίες τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι οι τελωνειακές αρχές της Κίνας δεν προβαίνουν σε έλεγχο των φορτίων, ενώ η Αρχή του λιμένα Jingtang δεν επιτρέπει τις μετακινήσεις πληρωμάτων, επικαλούμενη υγειονομικά πρωτόκολλα ενάντια στον Covid. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στο Bloomberg ότι και ο ναυλωτής αρνείται να επιτρέψει στο πλοίο να πλεύσει προς άλλο λιμάνι προκειμένου οι ναυτικοί να μετακινηθούν.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας επιβεβαίωσε ότι ινδικό πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο κοντά στο Hebei, χωρίς όμως οι κινεζικές αρχές να απαγορεύουν τον απόπλου.
Η εν λόγω εξέλιξη έρχεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στη ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς εδώ και αρκετούς μήνες εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κρίση λόγω της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων, παραμένοντας αρκετό καιρό αποκλεισμένοι στα πλοία.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ