
Το σουλτανάτο του Ομάν σχεδιάζει τη θέσπιση φορολόγησης και για τα υψηλά εισοδήματα, στο πλαίσιο της οικονομικής μεταρρύθμισης του Υπουργείου Οικονομικών της ισλαμικής χώρας, προκειμένου να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα έως το 2024.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικές ιστοσελίδες του Ομάν, το Υπουργείο Οικονομικών συζητά με παράγοντες της οικονομίας της χώρας και αξιολογεί το σχέδιο για τη νέα δέσμη φορολόγησης εισοδημάτων φυσικών προσώπων, ως μέρος του Ενδιάμεσου Δημοσιονομικού Σχεδίου που θα εφαρμοστεί από το 2020 έως το 2024. Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο για τη φορολόγηση των φυσικών προσώπων με υψηλά εισοδήματα είχε ήδη δημοσιοποιηθεί σε ένα ανεπίσημο ενημερωτικό δελτίο του Υπουργείου Οικονομικών τον περασμένο Οκτώβριο.
Επίσης, εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Oman News Agency ότι το παρόν δημοσιονομικό πρόγραμμα καταρτίστηκε «ως απάντηση στις τωρινές συνθήκες, που προέκυψαν από την πτώση στην τιμή του πετρελαίου και την πανδημία του κορονοϊού, οι οποίες έχουν αποβεί ολέθριες για την παγκόσμια οικονομία, προκαλώντας μείωση-ρεκόρ στην ενεργειακή ζήτηση…».
Η νέα φορολογία σε φυσικά πρόσωπα υψηλών εισοδημάτων είναι πρωτόγνωρη για τον αραβικό κόσμο, όπου τα εμιράτα και τα βασίλεια της περιοχής αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα όχι μόνο «ασφαλή καταφύγια» για ημεδαπούς επιχειρηματίες, αλλά και φορολογική όαση για πολλούς διεθνείς μεγιστάνες.
Η κίνηση του σουλτάνου στο Μασκάτ ίσως επηρεάσει και άλλους μονάρχες να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στον τρόπο φορολόγησης των υψηλών εισοδημάτων. Ήδη αρκετά γειτονικά εμιράτα εγκαινίασαν τα τελευταία χρόνια φόρο προστιθέμενης αξίας για όλα τα προϊόντα, μια κίνηση επίσης πρωτάκουστη για τα δεδομένα της περιοχής.
Φωτό: Journaway Rundreisen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ