
Σύμφωνα με ανακοίνωση του κόμματος, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής EMPL (Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίο) Κώστας Αρβανίτης με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναζητεί απαντήσεις για την επιλογή να πωληθεί το στρατιωτικό σκέλος των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. χωρίς να προβλέπεται η μεταφορά του προσωπικού στο νέο επιχειρηματικό σχήμα.
Κατά τον ευρωβουλευτή «Πέρα από το γεγονός πως πρόκειται για εργαζόμενους υψηλής εξειδίκευσης με πολυετή εργασιακή πείρα, στοιχεία κρίσιμα για έναν τομέα δραστηριότητας που σχετίζεται με την Εθνική Άμυνα της χώρας, προκύπτει ζήτημα άνισης μεταχείρισης εργαζόμενων από διαφορετικές χώρες», στο δελτίο τύπου αναφέρεται επίσης ότι «Η κραυγή αγωνίας των εργαζόμενων στα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. θα φτάσει μέχρι την καρδιά των Ευρωπαϊκών θεσμών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναγκαστεί να παρέμβει ή να εκτεθεί για τις επιλογές της. Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία δεν θα μείνουν μόνοι τους στον αγώνα που δίνουν για να μην βρεθούν στο δρόμο».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
«Στην υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. απασχολούνται 740 εξειδικευμένοι εργαζόμενοι, οι περισσότεροι των οποίων είναι εκπαιδευμένοι και έμπειροι στην ναυπήγηση και συντήρηση πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων, αλλά και γενικότερου υλικού για τις στρατιωτικές ανάγκες της Ελλάδας».
Σε πρόσκληση για τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αυτής, εταιρείας στρατηγικής σημασίας για την άμυνα της χώρας, μεταξύ άλλων όρων αναφέρεται ότι «στα εκποιούμενα στοιχεία του ενεργητικού δεν συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις εργασίας της επιχείρησης με εργαζομένους».
Ερωτάται η Επιτροπή από τον Ευρωβουλευτή:
«Υπάρχει απόφαση ή οδηγία δική της ή άλλων οργάνων της ΕΕ που θέτουν όρο για τη λύση των συμβάσεων αορίστου ή ορισμένου χρόνου στην επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.;».
Φωτό: Ορέστης Παναγιώτου/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εντυπωσιακή πορεία κατέγραψε η ΟΛΠ Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2024, παρουσιάζοντας νέα ιστορικά υψηλά σε έσοδα, κερδοφορία και προτεινόμενο μέρισμα, κατά την ετήσια…
Στην ενίσχυση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού με βιώσιμο τρόπο επενδύει ο κολοσσός της liner ναυτιλίας CMA CGM. Ειδικότερα, η CEVA Logistics του ομίλου εγκαινιάζει…
Το Ιράκ αναμένεται να ρίξει ταχύτητα στις εξαγωγές πετρελαίου τις ερχόμενες εβδομάδες. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, το Ιράκ προβλέπεται πως θα εξάγει…
Ανάσα για το θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί η πρόσφατη «εκεχειρία» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Xeneta, το παράθυρο…
Η ηλεκτροπαραγωγή της Νότιας Κορέας βασίζεται σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό στην πυρηνική ενέργεια, με το 2024 να αποτελεί έτος-σταθμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα. Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που…
Η αμερικανική πίεση στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχει προκαλέσει σκοπέλους και για τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να συνεχίσουν να…
Οι στρατηγικές συνεργασίες του κολοσσού των logistics DP World συνεχίζονται, με τον όμιλο να στρέφεται στις προοπτικές της Νότιας και της Βόρειας Αμερικής. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ