
Σύμφωνα με ανακοίνωση του κόμματος, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής EMPL (Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίο) Κώστας Αρβανίτης με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναζητεί απαντήσεις για την επιλογή να πωληθεί το στρατιωτικό σκέλος των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. χωρίς να προβλέπεται η μεταφορά του προσωπικού στο νέο επιχειρηματικό σχήμα.
Κατά τον ευρωβουλευτή «Πέρα από το γεγονός πως πρόκειται για εργαζόμενους υψηλής εξειδίκευσης με πολυετή εργασιακή πείρα, στοιχεία κρίσιμα για έναν τομέα δραστηριότητας που σχετίζεται με την Εθνική Άμυνα της χώρας, προκύπτει ζήτημα άνισης μεταχείρισης εργαζόμενων από διαφορετικές χώρες», στο δελτίο τύπου αναφέρεται επίσης ότι «Η κραυγή αγωνίας των εργαζόμενων στα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Α.Ε. θα φτάσει μέχρι την καρδιά των Ευρωπαϊκών θεσμών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναγκαστεί να παρέμβει ή να εκτεθεί για τις επιλογές της. Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία δεν θα μείνουν μόνοι τους στον αγώνα που δίνουν για να μην βρεθούν στο δρόμο».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
«Στην υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. απασχολούνται 740 εξειδικευμένοι εργαζόμενοι, οι περισσότεροι των οποίων είναι εκπαιδευμένοι και έμπειροι στην ναυπήγηση και συντήρηση πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων, αλλά και γενικότερου υλικού για τις στρατιωτικές ανάγκες της Ελλάδας».
Σε πρόσκληση για τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αυτής, εταιρείας στρατηγικής σημασίας για την άμυνα της χώρας, μεταξύ άλλων όρων αναφέρεται ότι «στα εκποιούμενα στοιχεία του ενεργητικού δεν συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις εργασίας της επιχείρησης με εργαζομένους».
Ερωτάται η Επιτροπή από τον Ευρωβουλευτή:
«Υπάρχει απόφαση ή οδηγία δική της ή άλλων οργάνων της ΕΕ που θέτουν όρο για τη λύση των συμβάσεων αορίστου ή ορισμένου χρόνου στην επιχείρηση ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.;».
Φωτό: Ορέστης Παναγιώτου/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ