
Περί τους 230.000 τόνοι πλαστικών απορριμμάτων καταλήγουν κάθε χρόνο στην Μεσόγειο. Ο αριθμός μπορεί να διπλασιασθεί μέχρι το 2040 εάν δεν ληφθούν «φιλόδοξα» μέτρα, προειδοποιεί η Διεθνής Ενωση Προστασίας της Φύσης (IUCN).
Η Αίγυπτος ευθύνεται για 74.000 τόνους ετησίως, η Ιταλία για 34.000 τόνους, και η Τουρκία για 24.000. Είναι οι τρεις χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο με πλαστικά την Μεσόγειο, σύμφωνα με νέα έκθεση της IUCN.
Στην αναλογία ποσότητας πλαστικών ανά κάτοικο, επικεφαλής είναι το Μαυροβούνιο με 8 κιλά κατ΄ άτομο ετησίως, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη και η Βόρεια Μακεδονία με 3 κιλά ετησίως κατ΄άτομο.
Συνολικά, «περί τους 229.000 τόνοι πλαστικών απορρίπτονται κάθε χρόνο στην Μεσόγειο – ποσότητα που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 500 κοντέινερ καθημερινά», αναφέρεται στην ανακοίνωση της IUCN, που αποδίδει στην κακή διαχείριση των απορριμμάτων το 94% της ποσότητας των πλαστικών που καταλήγει στην θάλασσα.
«Χωρίς σημαντική παρέμβαση, αυτή η ρύπανση δεν θα σταματήσει να αυξάνεται μέχρι τον διπλασιασμό της για να φθάσει στους 500.000 τόνους μέχρι το 2040», αναφέρει η IUCN προσθέτοντας ότι χρειάζονται φιλόδοξα μέτρα πέραν των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει οι χώρες».
«Η ρύπανση με πλαστικά είναι πηγή μακροχρόνιων επιπτώσεων για τα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα και για την βιοποικιλότητα», κυρίως για τα θαλάσσια ζώα που κινδυνεύουν να παγιδευθούν ή να καταπιούν πλαστικά απορρίμματα και να καταλήξουν πεθαίνοντας από εξάντληση και πείνα», υπενθυμίζει η Μίνα Επς, διευθύντρια του Θαλάσσιου και Πολικού Προγράμματος της IUCN, οργάνωσης που είναι γνωστή για την κόκκινη λίστα αναφοράς των απειλούμενων ειδών.
Σύμφωνα με την έκθεση, η βελτίωση της διαχείρισης των απορριμμάτων σε 100 από τις πλέον ρυπογόνες πόλεις θα μπορούσε να μειώσει την απόρριψη πλαστικών στη Μεσόγειο κατά 50.000 τόνους ετησίως.
Ειδικότερα, η απαγόρευση ορισμένων προϊόντων όπως οι πλαστικές σακούλες θα επέτρεπε τη μείωση της ποσότητας των πλαστικών στην θάλασσα κατά ακόμη 50.000 τόνους ετησίως.
«Οι κυβερνήσεις, ο ιδιωτικός τομέας, τα ερευνητικά ινστιτούτα, …οι βιομηχανίες και οι καταναλωτές πρέπει να συνεργασθούν για να επανεξετάσουν την διαδικασία και τις αλυσίδες τροφοδοσίας, να επενδύσουν στην καινοτομία και να υιοθετήσουν αειφόρα μοντέλα κατανάλωσης και βελτιωμένες πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων για να σταματήσουν την ροή της ρύπανσης με πλαστικά», επιμένει ο Αντόνιο Τρόγια, διευθυντής του Κέντρου Συνεργασίας για την Μεσόγειο της IUCN, με έδρα την Μάλαγα της Ισπανίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Brian Yurasits/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ