
Την ανάγκη τόσο των ΗΠΑ όσο και της Βραζιλίας για «απεξάρτηση» από τις κινεζικές εισαγωγές επισήμανε τη Δευτέρα 19 Οκτωβρίου ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο, ενθαρρύνοντας παράλληλα τη συνεργασία των δύο χωρών.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνόδου κορυφής με σκοπό την οικονομική ανάκαμψη από την πανδημία, ο κ. Πομπέο υπογράμμισε τη σημαντικότητα της επέκτασης και της ενίσχυσης των οικονομικών σχέσεων με τη Βραζιλία, δηλώνοντας μάλιστα ότι η συμμετοχή της Κίνας στις οικονομίες αμφότερων των χωρών αποτελεί «τεράστιο ρίσκο».
Ο Αμερικανός υπουργός δήλωσε ότι ΗΠΑ και Βραζιλία πρέπει να ενισχύσουν τις εμπορικές τους σχέσεις, έτσι ώστε οι εισαγωγές σημαντικών κινεζικών προϊόντων να μειωθούν. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: «Αμφότεροι οι λαοί μας θα είναι πιο ασφαλείς είτε αυτό φανεί σε δύο, πέντε είτε σε δέκα χρόνια από τώρα».
Μοναδική τροχοπέδη στα σχέδια ΗΠΑ-Βραζιλίας ενδεχομένως να αποτελέσει το γεγονός ότι η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό συνεργάτη της Βραζιλίας, εισάγοντας τις μεγαλύτερες ποσότητες σόγιας και σιδηρομεταλλεύματος που παράγει η λατινοαμερικανική χώρα.
Παράλληλα, ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Ζαΐρ Μπολσονάρο δεν έχει ακόμη προβεί σε επίσημη απαγόρευση προς τις βραζιλιάνικες εταιρείες τηλεπικοινωνιών για την αγορά τεχνολογίας 5G από την Κίνα, όπως έχει προτρέψει η αμερικανική κυβέρνηση.
Κατά τη σύνοδο κορυφής, ο κ. Μπολσονάρο επισημοποίησε τρεις συμφωνίες με τις ΗΠΑ για την εξασφάλιση βέλτιστων επιχειρηματικών πρακτικών και την εξάλειψη της διαφθοράς. Οι δύο χώρες υπέγραψαν το πρωτόκολλο που καθορίζει τις εν λόγω συμφωνίες, ενώ, όπως ανέφεραν οι αρχηγοί των δύο κρατών, η συμφωνία αυτή θέτει τα θεμέλια για την περαιτέρω συνεργασία τους.
Το διμερές εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ-Βραζιλίας ανήλθε σε αξία στα $105,1 δισ. το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ