
Το Κατάρ αναμένεται να διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου εξαγωγέα LNG στον κόσμο και την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με την Arab Petroleum Investments Corporation (Apicorp).
Η Qatar Petroleum (QP) είναι ο μεγαλύτερος κάτοχος σε αξία μετοχών LNG στον κόσμο, με κυριότητα μετοχών που κυμαίνονται από 63% έως 70% στα έργα της Qatargas (52,5 εκατ. τόνοι ετήσια χωρητικότητα).
Κατά την τελευταία δεκαετία (2009-2019), η προσθήκη νέων ποσοτήτων LNG από την Αυστραλία, συνολικού ύψους περίπου 88 mtpa, ακολουθήθηκε από την αντίστοιχη προσθήκη νέας παραγωγής στις ΗΠΑ το χρονικό διάστημα 2015-2019, που προκλήθηκε εν μέρει από την αύξηση της παραγωγής του, σχετιζόμενου με το φυσικό αέριο, σχιστολιθικού πετρελαίου, προσθέτοντας πάνω από 45 mtpa παραγωγικής ικανότητας.
«Το Κατάρ αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο τον έντονο ανταγωνισμό στις παγκόσμιες αγορές LNG, στις οποίες αναμφισβήτητα κυριαρχούσε», αναφέρει η Apicorp.
Τον Απρίλιο του 2020, η QP ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την κινεζική Hudong-Zhonghua Shipbuilding Group (Hudong) για «δέσμευση εκ μέρους της Hudong σημαντικού τμήματος της ναυπηγικής ικανότητας για πλοία LNG έως το 2027». Επιπλέον, τον Ιούνιο, η QP υπέγραψε συμφωνίες αξίας $19,2 δισ. με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries για τη ναυπήγηση έως και 100 νέων πλοίων LNG έως το 2027.
Οι ναυπηγικές φιλοδοξίες του Κατάρ στοχεύουν στη διευκόλυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας LNG για το εμιράτο, τόσο εκ μέρους της QP καθώς επίσης και για την Exxon Mobil.
«Αν και αυτό από μόνο του μπορεί να θεωρηθεί η μεγαλύτερη παραγγελία πλοίων LNG στην ιστορία, οι συμφωνίες για δέσμευση της παραγωγικής ικανότητας από ορισμένα ναυπηγεία πρέπει ακόμη να ενισχυθούν», σημειώνει η Apicorp, προσθέτοντας ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα αναμένεται να «τρέχει» μεταξύ 2023 και 2027, με την πρώτη παράδοση πλοίου να προγραμματίζεται για το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ