
«Ως ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κράτη, η Γερμανία έχει ανάγκη από υποδομές προς υποστήριξη της ναυτιλιακής της βιομηχανίας για την ενεργειακή μετάβαση». Αυτά ήταν τα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder ‒ VDR), Ralf Nagel, ο οποίος τόνισε πως η VDR υποστηρίζει εγχειρήματα τα οποία μπορούν να τεθούν άμεσα σε λειτουργία, όπως ο τερματικός στο Brunsbüttel.
Σε πρόσφατη συζήτησή του με τον Managing Director του εν λόγω τερματικού σταθμού, Rolf Brouwer, ο κ. Nagel αντάλλαξε απόψεις και ιδέες σχετικά με την εκμετάλλευση του γερμανικού τερματικού, καθώς και τις προοπτικές του.
Ο κ. Nagel τόνισε πως, κατά την άποψή του, το LNG αποτελεί το μοναδικό κατεξοχήν εμπορεύσιμο καύσιμο στην αγορά, με το οποίο η παγκόσμια ναυτιλία θα μπορέσει να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι είναι σημαντικό μακροπρόθεσμα η τεχνολογία LNG να διευκολύνει τη μεγάλης κλίμακας χρήση πράσινων καυσίμων εν πλω. Μια μηχανή πλοίου που καίει καύσιμα παράγωγα πετρελαίου δεν μπορεί να μετατραπεί σε καύσης «πράσινου αερίου», σε αντίθεση με μια μηχανή διπλού καυσίμου ή καύσης LNG, της οποίας το κόστος είναι ίσως μικρότερο.
Ο Rolf Brouwer δήλωσε: «Ο τερματικός σταθμός στο Brunsbüttel αποτελεί φιλόδοξο εγχείρημα, καθώς το φυσικό αέριο και συνεπώς το LNG παίζουν σημαντικό ρόλο για την ενεργειακή μετάβαση. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης την πρόκληση της μείωσης των εκπομπών από τα πλοία της. Ο επικείμενος τερματικός του Brunsbüttel θα υποστηρίξει την εισαγωγή νέων, πιο βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων, ιδιαίτερα για τη ναυτιλία».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η VDR, ο τερματικός θα λειτουργεί με δύο ειδικές αποβάθρες. Η μία θα διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια τύπου Q-Max (μήκους περίπου 120-345 μ.), ενώ η άλλη θα διαχειρίζεται μικρότερα σε μέγεθος LNG tankers (μήκους 70-170 μ.).
Η μέγιστη ικανότητα εκφόρτωσης του λιμένα θα ανέρχεται στα 14.000 κ.μ. την ώρα, γεγονός που συνιστά ότι τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία θα εκφορτώνονται σε περίπου είκοσι ώρες.
Φωτό: lloorraa/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική κίνηση επέκτασης, η IndiGo θα εκκινήσει απευθείας πτήσεις προς δέκα νέους προορισμούς του εξωτερικού συμπεριλαμβανομένων της Αθήνας και του Λονδίνου. Κατά…
Οι παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται ασταμάτητα, με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο HD Hyundai Samho Heavy Industries να εξασφαλίζει νέα παραγγελία. Ειδικότερα,…
Η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να αναστείλει τις άδειες δραστηριοποίησης διεθνών εταιρειών στη Βενεζουέλα προκάλεσε έντονο προβληματισμό σε κολοσσούς ενέργειας όπως η Chevron. Πάντως,…
Προς νέο ρεκόρ οδεύουν οι εξαγωγές σιταριού των ΗΠΑ το 2025, καθώς οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές βαίνουν δίχως σταματημό. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάρτησης…
Το Ιράν θα απορρίψει μια πρόταση των ΗΠΑ για τον τερματισμό μιας πολύχρονης διαμάχης για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης, δήλωσε Ιρανός διπλωμάτης, υποστηρίζοντας…
Με ιταλικό άρωμα προχωρά η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, η οποία πρόσφατα γιόρτασε στα ναυπηγεία της Fincantieri την καθέλκυση ενός ακόμα υπερσύγχρονου…
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια συνάντηση που διήρκησε λίγο περισσότερο από μία ώρα, ανακοίνωσε το…
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ