
Το πρώτο φορτίο gasoil χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο απέστειλε στο λιμάνι του Berbera η Trafigura Group Pte Ltd., μετά την πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας αποθήκευσης πετρελαίου με το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει o commodity trader, πρόκειται για κίνηση-απόδειξη της δέσμευσής τoυ για επένδυση στον τερματικό σταθμό Berbera Oil (BOT) της Σομαλιλάνδης, με σκοπό την ανάδειξή του ως κόμβου για την εξυπηρέτηση πελατών εντός του κρατιδίου, καθώς και της ενίσχυσης των πετρελαϊκών logistics κατά μήκος του Κέρατος της Αφρικής.
Η Trafigura, με την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Σομαλιλάνδης, προσβλέπει στην αναβάθμιση του τερματικού σταθμού BOT καθώς και στη σταδιακή ενίσχυση της αποθηκευτικής του ικανότητας. Απώτερος σκοπός είναι η διευκόλυνση εισαγωγής καυσίμων jet fuel και LPG από τον τερματικό, για την κάλυψη των εγχώριων ενεργειακών αναγκών.
Τα πλάνα της Trafigura περιλαμβάνουν και την αύξηση του βυθίσματος του τερματικού, γεγονός που θα επιτρέψει σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους να προσεγγίζουν τον BOT, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους εμπόρους να εισάγουν πετρελαϊκά προϊόντα με μικρότερο κόστος.
Ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης, Mohamoud Hassan Saad, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με μια κορυφαία, ανεξάρτητη, διεθνή εταιρεία όπως η Trafigura, για να βελτιώσουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία του εφοδιασμού της χώρας με εξευγενισμένα προϊόντα πετρελαίου».
Ο Head of Africa Energy Trading for Trafigura, James Josling, δήλωσε ότι «η συμφωνία δίνει στην Trafigura πρόσβαση στον υπάρχοντα τερματικό για την αποθήκευση διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου και τον ανεφοδιασμό της τοπικής αγοράς». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η συμφωνία προσβλέπει, επίσης, στην ενίσχυση του διασυνοριακού εμπορίου με το Τζιμπουτί και την Αιθιοπία.
Φωτό: www.somaliland.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ