Είναι τελικά εφικτό το decarbonization έως το 2050;

Είναι τελικά εφικτό το decarbonization έως το 2050;

158
Είναι τελικά εφικτό το decarbonization έως το 2050;

Με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν τα τελευταία χρόνια οι ενεργειακοί κολοσσοί, διαφαίνεται ότι μόνο ένα μέρος των πράσινων στόχων θα επιτευχθεί όσον αφορά τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, σύμφωνα με την International Energy Agency (IEA).

Αν και οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αναμένεται να μειωθούν φέτος κατά 8% σε σχέση με το 2019, τα μικρότερα επίπεδα εκπομπών που έχουν καταγραφεί από το 2010, αυτό οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Ως εκ τούτου, η πτωτική αυτή τάση δεν αναμένεται να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου.

Οι κλάδοι των μεταφορών, της βιομηχανίας και των κατασκευών είναι υπεύθυνοι μέχρι σήμερα για το 55% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, ποσοστό που ενδεχομένως να αυξηθεί περαιτέρω, λόγω των αυξανόμενων ενεργειακών αναγκών ανά τον κόσμο.

Παράλληλα, οι ετήσιες προσθήκες στην παραγωγική ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα πρέπει κατά μέσο όρο να τετραπλασιαστούν σε σχέση με το 2019, αναφέρει η IEA.

Κατόπιν ανάλυσης περισσότερων των 800 διαφορικών  τεχνολογιών για την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών μέχρι το 2050, η IEA απεφάνθη πως η υπάρχουσα τεχνολογία δεν είναι αρκετή για τον περιορισμό περισσότερων από το ένα τρίτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ακόμη, απαιτείται πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο θεωρείται ιδανικό προκειμένου βιομηχανίες όπως αυτή του χάλυβα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Τέλος, η παραγωγική ικανότητα υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης πρέπει να αυξηθεί στα 3.300 gigawatts (GW), από τα 0,2 GW στα οποία βρίσκεται σήμερα.

Φωτό: Patrick Pleul/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.