
Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν κατά το α΄ εξάμηνο σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτές των άλλων τύπων πλοίων, αναφέρει στη μηνιαία ανάλυσή της η BIMCO. Ειδικότερα, μόλις επτά δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 681.832 DWT, στάλθηκαν προς διάλυση κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020.
Η BIMCO αναφέρει παράλληλα ότι, από τις αρχές του έτους και έως τη στιγμή δημοσίευσης της ανάλυσης, κανένα VLCC δεν διαλύθηκε, ενώ παραδόθηκαν 26, και συνεπώς ο στόλος αυξήθηκε κατά 7,9 εκατ. DWT. Διαφαίνεται μια τάση οι πλοιοκτήτες να μην προβαίνουν εύκολα σε ανακύκλωση των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων και είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο που στάλθηκε για διάλυση ήταν τον Ιούνιο του 2019, ενώ από τον Οκτώβριο του 2018 μόλις τέσσερα στάλθηκαν προς διαλυτήρια, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Οι αναλυτές της Κοπεγχάγης αναμένουν ότι οι διαλύσεις στην εν λόγω αγορά θα αυξηθούν συνολικά στα 7,5 εκατ. DWT και στο 1 εκατ. DWT για τα product tankers φέτος, δεδομένης της πτώσης των ναύλων.
Συνολικά η BIMCO αναμένει ότι ο στόλος των oil product tankers θα αυξηθεί κατά 2,7% και των πετρελαιοφόρων κατά 2,4%. Οι αριθμοί αυτοί είναι μειωμένοι σε σχέση με τα αντίστοιχα 4,6% και 6,2%, ενώ συνολικά οι παραδόσεις κινούνται προσώρας στα 16,2 εκατ. DWT, μειωμένες κατά 43,9% σε σχέση με πέρυσι.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα μάλλον δυσοίωνα μηνύματα από πλευράς ζήτησης, δημιουργούν ένα εύθραυστο σκηνικό για την αγορά των δεξαμενόπλοιων το προσεχές διάστημα.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ