Τι προμηνύει η προσφορά δεξαμενόπλοιων για τη ναυλαγορά

Τι προμηνύει η προσφορά δεξαμενόπλοιων για τη ναυλαγορά

205
Τι προμηνύει η προσφορά δεξαμενόπλοιων για τη ναυλαγορά
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash

Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν κατά το α΄ εξάμηνο σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτές των άλλων τύπων πλοίων, αναφέρει στη μηνιαία ανάλυσή της η BIMCO. Ειδικότερα, μόλις επτά δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 681.832 DWT, στάλθηκαν προς διάλυση κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020.

Η BIMCO αναφέρει παράλληλα ότι, από τις αρχές του έτους και έως τη στιγμή δημοσίευσης της ανάλυσης, κανένα VLCC δεν διαλύθηκε, ενώ παραδόθηκαν 26, και συνεπώς ο στόλος αυξήθηκε κατά 7,9 εκατ. DWT. Διαφαίνεται μια τάση οι πλοιοκτήτες να μην προβαίνουν εύκολα σε ανακύκλωση των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων και είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο που στάλθηκε για διάλυση ήταν τον Ιούνιο του 2019, ενώ από τον Οκτώβριο του 2018 μόλις τέσσερα στάλθηκαν προς διαλυτήρια, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.

Οι αναλυτές της Κοπεγχάγης αναμένουν ότι οι διαλύσεις στην εν λόγω αγορά θα αυξηθούν συνολικά στα 7,5 εκατ. DWT και στο 1 εκατ. DWT για τα product tankers φέτος, δεδομένης της πτώσης των ναύλων.

Συνολικά η BIMCO αναμένει ότι ο στόλος των oil product tankers θα αυξηθεί κατά 2,7% και των πετρελαιοφόρων κατά 2,4%. Οι αριθμοί αυτοί είναι μειωμένοι σε σχέση με τα αντίστοιχα 4,6% και 6,2%, ενώ συνολικά οι παραδόσεις κινούνται προσώρας στα 16,2 εκατ. DWT, μειωμένες κατά 43,9% σε σχέση με πέρυσι.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα μάλλον δυσοίωνα μηνύματα από πλευράς ζήτησης, δημιουργούν ένα εύθραυστο σκηνικό για την αγορά των δεξαμενόπλοιων το προσεχές διάστημα.

Φωτό: Sergio Souza/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.