
Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν κατά το α΄ εξάμηνο σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτές των άλλων τύπων πλοίων, αναφέρει στη μηνιαία ανάλυσή της η BIMCO. Ειδικότερα, μόλις επτά δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 681.832 DWT, στάλθηκαν προς διάλυση κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020.
Η BIMCO αναφέρει παράλληλα ότι, από τις αρχές του έτους και έως τη στιγμή δημοσίευσης της ανάλυσης, κανένα VLCC δεν διαλύθηκε, ενώ παραδόθηκαν 26, και συνεπώς ο στόλος αυξήθηκε κατά 7,9 εκατ. DWT. Διαφαίνεται μια τάση οι πλοιοκτήτες να μην προβαίνουν εύκολα σε ανακύκλωση των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων και είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο που στάλθηκε για διάλυση ήταν τον Ιούνιο του 2019, ενώ από τον Οκτώβριο του 2018 μόλις τέσσερα στάλθηκαν προς διαλυτήρια, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Οι αναλυτές της Κοπεγχάγης αναμένουν ότι οι διαλύσεις στην εν λόγω αγορά θα αυξηθούν συνολικά στα 7,5 εκατ. DWT και στο 1 εκατ. DWT για τα product tankers φέτος, δεδομένης της πτώσης των ναύλων.
Συνολικά η BIMCO αναμένει ότι ο στόλος των oil product tankers θα αυξηθεί κατά 2,7% και των πετρελαιοφόρων κατά 2,4%. Οι αριθμοί αυτοί είναι μειωμένοι σε σχέση με τα αντίστοιχα 4,6% και 6,2%, ενώ συνολικά οι παραδόσεις κινούνται προσώρας στα 16,2 εκατ. DWT, μειωμένες κατά 43,9% σε σχέση με πέρυσι.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα μάλλον δυσοίωνα μηνύματα από πλευράς ζήτησης, δημιουργούν ένα εύθραυστο σκηνικό για την αγορά των δεξαμενόπλοιων το προσεχές διάστημα.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ