
Το International Chamber of Shipping, το UN Refugee Agency και ο International Organization for Migration (IOM) κάνουν έκκληση για την άμεση αποβίβαση 27 διασωθέντων ατόμων, οι οποίοι βρίσκονται παγιδευμένοι σε εμπορικό πλοίο. Η ομάδα των ανθρώπων αυτών, μεταξύ των οποίων μία έγκυος γυναίκα και ένα παιδί, βρίσκονται στο «Maersk Etienne» πάνω από έναν μήνα.
Στις 4 Αυγούστου, το chemical tanker «Maersk Etienne» περισυνέλεξε και διέσωσε τους 27 πρόσφυγες 70 ναυτικά μίλια βόρεια της Λιβύης. Έναν μήνα μετά, το πλοίο παραμένει ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο σε διεθνή ύδατα και κανένα κράτος δεν λαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση αυτών των ανθρώπων.
Πρόσφατα, οι αρχές της Μάλτας αρνήθηκαν τον κατάπλου του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι της χώρας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ψυχική υγεία των προσφύγων. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο η ανθρωπιστική κρίση κλιμακώθηκε, καθώς, όπως ενημέρωσε η Maersk Tankers, τρεις άνθρωποι πήδηξαν από το πλοίο, με τη δανέζικη εταιρεία να κάνει έκκληση για παροχή βοήθειας.
Την ίδια ώρα το πλήρωμα έχει εφοδιάσει με τρόφιμα, νερό και κουβέρτες τους διασωθέντες πρόσφυγες, ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την παροχή ιατρικής βοήθειας σε όσους το έχουν ανάγκη.
«Ένα εμπορικό πλοίο δεν αποτελεί ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτούς τους ευάλωτους ανθρώπους και πρέπει να μεταφερθούν αμέσως σε ένα ασφαλές λιμάνι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS.
Σε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, το ICS καλεί τον Οργανισμό να παρέμβει, προκειμένου «να στείλει μήνυμα στα κράτη-μέλη ότι τέτοια περιστατικά επιλύονται σε συμφωνία με το γράμμα και το πνεύμα του διεθνούς δικαίου».
Ο Antonio Vitorino, γενικός διευθυντής του IOM, σημειώνει ότι η απουσία ενός ξεκάθαρου, ασφαλούς και προβλέψιμου μηχανισμού αποβίβασης για τους ανθρώπους αυτούς που διεσώθησαν στη Μεσόγειο αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή τους.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει εξαιρετικά σοβαρά τις νομικές και ανθρωπιστικές υποχρεώσεις της, για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, και έχει εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι τα πλοία είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένα, όταν παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά διάσωσης στη θάλασσα. Ωστόσο, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σχεδιασμένα ή εξοπλισμένα για τον σκοπό αυτόν, και τα κράτη πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», δήλωσε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ