
Το Nautical Institute (NI), μη κυβερνητικός οργανισμός και συμβουλευτικό όργανο του IMO, εγκαινίασε στις 2 Σεπτεμβρίου το The Nautical Institute Foundation (NIF). Πρόκειται για πρωτοβουλία με φιλανθρωπικό χαρακτήρα, η οποία θα επιτρέψει στο NI να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, εξασφαλίζοντας έτσι τη βελτίωση των προτύπων ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο επικεφαλής του NIF, Jonathan Stoneley, δήλωσε ότι «εντοπίσαμε σημαντικά οφέλη, τα οποία θα ανέκυπταν από μια ξεχωριστή φιλανθρωπία σχετικά με πρωτοβουλίες στοχευμένες».
Το όραμα του NIF είναι να αναγνωριστεί από εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως πρωτοπόρος οργανισμός για τη χρηματοδότηση projects τα οποία θα βελτιώσουν και θα εκσυγχρονίσουν την παγκόσμια ναυτιλία. Τέτοια εγχειρήματα περιλαμβάνουν καινοτομίες στον τομέα των επιθεωρήσεων, με τελικό στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Μεταξύ άλλων, το NIF θα δραστηριοποιηθεί και στον τομέα της κατάρτισης και της πιστοποίησης πολλών επιμέρους βιομηχανιών που περιβάλλουν τη ναυτιλία και οι οποίες μέχρι στιγμής δεν διέπονται από ένα κοινό και διεθνές νομικό πλαίσιο.
Το NIF σκοπεύει να δράσει ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν για τις υπηρεσίες του, εξετάζοντας παράλληλα τα δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια και το περιβάλλον, που αφορούν τον ναυτιλιακό κλάδο.
Παράλληλα, το ίδρυμα θα απαντά σε εκκλήσεις άλλων μη κυβερνητικών οργανισμών καθώς και της ναυτιλιακής κοινότητας στο σύνολό της. Για παράδειγμα, εάν υπάρξουν αλλεπάλληλα περιστατικά ατυχημάτων πλοίων σε μια χώρα, τότε το NIF είναι διατεθειμένο να παράσχει την απαραίτητη εκπαίδευση προς αποφυγή τέτοιων συμβάντων και προς αύξηση της ασφάλειας.
Το πρώτο από τα εγχειρήματα του NIF αφορά την ασφάλεια στον κλάδο των bulk carriers και πιο συγκεκριμένα τους κινδύνους που ενέχει η υγροποίηση των φορτίων. Τα προτεινόμενα μέτρα του NIF περιλαμβάνουν ένα σύντομο εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα αποτελείται από ένα διήμερο εργαστήριο. H ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η απαγόρευση χωρίς εξαιρέσεις θα ήταν η πλέον αποδοτική λύση.
Φωτό: Sumeet Shukla/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ