
Η ισπανική εταιρεία Enagas SA ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Αυγούστου, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα προβεί σε χρηματοδότηση ύψους 27 εκατ. ευρώ, για την υλοποίηση δύο projects στην Ισπανία μέσω του οργάνου Connecting Europe Facility (CEF), του οποίου σκοπός είναι η προώθηση βιώσιμων και αποτελεσματικών μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, η Enagas αναφέρει ότι το περιεχόμενο των projects θα είναι ο ανεφοδιασμός πλοίων με καύσιμα LNG, στα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Αλχεθίρας, ενώ η ίδια θα είναι συντονίστρια αμφότερων projects.
Παράλληλα, σε αυτό το εγχείρημα θα συμμετέχει και η Scale Gas, θυγατρική εταιρεία της Enagas. Τα εν λόγω projects, αποτελούν μέρος της ισπανικής πρωτοβουλίας «LNGhive2» με επικεφαλής το Puertos del Estado, επιχειρηματική οντότητα του Υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας. Το «LNGhive2» θέτει ως στόχο την προώθηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου και την συμμόρφωση των λιμένων που δραστηριοποιούνται στο bunkering, με την κατευθυντήρια γραμμή 94/2014 της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Enagas SA, οι ανεφοδιασμοί πλοίων με LNG στα ισπανικά λιμάνια έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι (89 το 2019 -297 το 2020), ενώ ο συνολικός όγκος προμήθειας LNG έχει σχεδόν διπλασιαστεί (38.663 κυβικά μέτρα το 2019- 62.837 κυβικά μέτρα το 2020).
Ακόμη, σύμφωνα με το νηογνώμονα DNV-GL, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 169 πλοία κατανάλωσης LNG που δραστηριοποιούνται στα διεθνή ύδατα και 222 τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν. Τέλος, από τις 15 φορτηγίδες που δραστηριοποιούνται στον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG παγκοσμίως, οι έξι έχουν συμμετάσχει σε διαδικασίες bunkering στην Ισπανία, γεγονός που μαρτυρά τις βλέψεις της ιβηρικής χώρας για επένδυση στο εν λόγω καύσιμο.
Πηγή: Pixabay / Oleg Ilyushin
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ