
Η Νορβηγία απαγόρευσε από σήμερα σε όλα τα κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν πάνω από 100 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου και του πληρώματος, να ελλιμενίζονται και να αποβιβάζουν τους επιβάτες τους, μετά τα δεκάδες κρούσματα που εντοπίστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο λιμάνι του Τρόμσο, στην Αρκτική.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας, Μπεντ Χέλε, το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί για τουλάχιστον δύο εβδομάδες.
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten, σε κρουαζιερόπλοια της οποίας βρέθηκαν τουλάχιστον 41 κρούσματα, ζήτησε συγγνώμη και παραδέχτηκε τα «λάθη» που διέπραξε στον χειρισμό της υπόθεσης.
Από τα 41 κρούσματα, τα 36 αφορούν ναυτικούς, στην πλειονότητά τους Φιλιππινέζους. Οι υπόλοιποι είναι επιβάτες που συμμετείχαν σε δύο κρουαζιέρες στο αρχιπέλαγος Σβάλμπαρντ με το πλοίο Roald Amundsen.
Λόγω αυτής της νέας έξαρσης, του κορονοϊού, σε μια χώρα που είχε καταφέρει να αντιμετωπίσει επιτυχώς την πανδημία, η εταιρεία επικρίθηκε δριμύτατα, επειδή ξεκίνησε πρόωρα τις κρουαζιέρες και ταυτόχρονα, αφού εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα, καθυστέρησε να ενημερώσει τους 386 επιβάτες.
«Αποτύχαμε, κάναμε λάθη», παραδέχτηκε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ντάνιελ Σκιέλνταμ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. Η νορβηγική αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα για την υπόθεση αυτή.
Το Roald Amundsen παραμένει ακινητοποιημένο στο Τρόμσο, ενώ τα πλοία Fridtjof Nansen και Spitsbergen θα ρίξουν και αυτά άγκυρα, αφού ολοκληρώσουν τις κρουαζιέρες που πραγματοποιούν αυτήν την περίοδο.
Τα τοπικά φεριμπότ, που συνδέουν μεταξύ τους τα λιμάνια των νορβηγικών ακτών, δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση της εταιρεία να διακόψει τις δραστηριότητές της.
Το νορβηγικό Ινστιτούτο Υγείας έχει ζητήσει να παραμείνουν όλοι οι επιβάτες των δύο κρουαζιέρων σε 10ήμερη καραντίνα και να υποβληθούν σε εξετάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: RUNE STOLTZ BERTINUSSEN/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ