
Πτώση στη συνολική διαχείριση φορτίων κατέγραψε για το H1 ο λιμένας του Ρότερνταμ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Αρχή του λιμανιού.
Το ολλανδικό λιμάνι διαχειρίστηκε 218,9 εκατ. τόνους φορτίων το πρώτο εξάμηνο του 2020, συνιστώντας πτώση κατά 9,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε είχε καταγράψει αριθμούς ρεκόρ.
Η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ αναφέρει ότι ο κλάδος των dry bulk ήταν αυτός ο οποίος επηρεάστηκε περισσότερο, καταγράφοντας μείωση κατά 19%, στους 30,8 εκατ. τόνους. Πέρα από την προφανή επίπτωση του κορονοϊού στον εν λόγω κλάδο, σημαντικό ρόλο φαίνεται πως έπαιξε και η μείωση της παγκόσμιας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος κατά 22%, καθώς και η πτώση της παραγωγής άνθρακα κατά 34%.
Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, «τα εργοστάσια χάλυβα, τα οποία προμηθεύονται την πρώτη ύλη μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ, παράγουν αρκετά λιγότερο από το συνηθισμένο».
Όσον αφορά τον κλάδο των υγρών φορτίων, 99,8 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, σημειώνοντας πτώση κατά 9% σε σχέση με το H1 του 2019. Ειδικότερα, το fuel oil κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση, αφού ο όγκος του μειώθηκε κατά 22%.
Ο κλάδος των containers σημείωσε πτώση κατά 7% σε όρους TEU και 3% σε όρους μεταφερόμενου όγκου φορτίων για το H1. Οι κλάδοι των break bulk και ro-ro σημείωσαν πτώση στα φορτία κατά 11% και 12% αντίστοιχα.
Ο γενικός διευθυντής της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein, δήλωσε: «Οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 γίνονται αισθητές παγκοσμίως. Επομένως δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η διακίνηση φορτίων τους τελευταίους έξι μήνες είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περσινή. Στη θετική πλευρά, η διακίνηση φορτίων για το δεύτερο τρίμηνο ήταν καλύτερη από το αναμενόμενο».
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ