
Σε αναθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων όρων σκοπεύει να προβεί το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με διαταγή του αρχηγού του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, Tony Radakin, θα υπάρξουν αλλαγές σε συγκεκριμένους όρους, προκειμένου οι γυναίκες νεοσύλλεκτες να μην αισθάνονται παραγκωνισμένες. Παραδείγματα τέτοιων όρων αποτελούν αυτά των «seaman» και «manpower», τους οποίους, σύμφωνα με πηγές εντός του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, πολλοί δεν θεωρούν πολιτικά ορθούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «The Sun», πολλά από τα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας συμφωνούν ότι ορισμένοι όροι με ξεκάθαρη τάση διακρίσεως λόγω φύλου, αποτελούν πλέον πρόβλημα και είναι «ακατάλληλοι». Ως εκ τούτου, η ηγεσία έχει αποφασίσει να προβεί σε αντικατάστασή τους.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αξιωματικοί οι οποίοι θεωρούν το ζήτημα αυτό αξιολύπητο και ένα είδος αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τον ρόλο με τον οποίο είναι επιφορτισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της Μ. Βρετανίας: την προστασία της χώρας. Σύμφωνα με δήλωση ανώτατου στελέχους του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, «ο μόνος λόγος για αλλαγή των όρων-προσφωνήσεων θα ήταν εάν υπήρχε κάποιο εμπόδιο για τη στρατολόγηση γυναικών, αλλά αυτή βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από ποτέ».
Οι βαθμίδες «seaman» και «able seaman» αποτελούν τις κατώτατες βαθμίδες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Sun», πιθανές εναλλακτικές αποτελούν οι όροι «seafarer» και «mariner». Κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ενδεχομένως να ανακύψουν και ορισμένα προβλήματα με την αντικατάσταση όρων όπως αυτός του «seaman», καθότι η εν λόγω βαθμίδα έχει σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο. Γεγονός αποτελεί ωστόσο ότι το Πολεμικό Ναυτικό συνιστά το σώμα με τη μεγαλύτερη δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στη Μ. Βρετανία.
Το 2017, ο Στρατός Ξηράς της Μ. Βρετανίας είχε προβεί σε παρόμοια απόφαση σχετικά με όρους που πιθανώς εκλαμβάνεται ότι περιέχουν στοιχεία διάκρισης λόγω φύλου. Σύμφωνα με την τότε απόφαση, λέξεις προς αποφυγή, όποτε αυτό καθίστατο δυνατό, ήταν οι «mankind», «sportsmanship» και «forefathers». «Προωθούμε ένα μοντέρνο και ανοιχτό προς όλους εργασιακό περιβάλλον», είχε δηλώσει ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της Μ. Βρετανίας.
Φωτό: Erik S. Lesser/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ