
H ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε την Πέμπτη 16 Ιουλίου ότι προέβη σε συνεργασία με εννέα άλλες ιαπωνικές εταιρείες για τη δημιουργία του Ship Carbon Recycling Working Group (WG).
Η εν λόγω κοινοπραξία θα αποτελέσει μέρος της πρωτοβουλίας Carbon Capture & Reuse (CCR) Study Group των εταιρειών, η οποία ξεκίνησε το 2019 και έχει ως σκοπό τη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Μεταξύ των μελών που θα συμμετάσχουν στο WG είναι το EX Research Institute Ltd., η Nippon Steel Corporation και ο νηογνώμονας Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK).
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο δελτίο Τύπου της MOL, στόχος του νεοσύστατου Group είναι η εξέταση των δυνατοτήτων χρήσης τεχνολογίας μεθανίου για την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Μέσω των δραστηριοτήτων της κοινοπραξίας, η MOL και οι συνεργάτες της θα επιχειρήσουν την ολική εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, προκειμένου να δημιουργηθούν οι βάσεις για ένα πιο βιώσιμο μέλλον για την εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Παράλληλα, κύριος στόχος των εταιρειών αποτελεί η δημιουργία μιας εφοδιαστικής αλυσίδας ανακύκλωσης άνθρακα, με τελικό σκοπό την ενίσχυση του μεθανίου ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Οι εταιρείες θα συλλέξουν στοιχεία σχετικά με τα εκτιμώμενα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην εφοδιαστική αλυσίδα, βάσει των οποίων θα καταρτίσουν ένα πλάνο για την υλοποίηση της παραπάνω αλυσίδας ανακύκλωσης άνθρακα.
Η ανακοίνωση της MOL ανέφερε, τέλος, ότι τα πορίσματα των ερευνών, καθώς και όποιες άλλες εξελίξεις σημειωθούν αναφορικά με τις δραστηριότητες της κοινοπραξίας, θα γνωστοποιηθούν σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Φωτό: Focke Strangmann/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ