
Τη συμβολή της European Maritime Safety Agency (EMSA) αναζήτησαν οι αρχές της Δανίας για τον έλεγχο των εκπομπών των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή των στενών του Great Belt.
Πιο συγκεκριμένα, οι δανέζικες αρχές ζήτησαν από την EMSA την παροχή Συστημάτων Αεροσκαφών Απομακρυσμένου Πιλοτικού (Remotely Piloted Aircraft System ‒ RPAS) για τη μέτρηση των εκπομπών θείου από τα πλοία, προκειμένου να εξακριβωθεί η πλήρης συμμόρφωση των πλοίων αυτών με τις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με το περιεχόμενο θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της EMSA, οι μετρήσεις θα διατίθενται στο κέντρο δεδομένων RPAS, καθώς και στην THETIS EU, σε πραγματικό χρόνο. Το εν λόγω κέντρο δεδομένων θα συλλέγει τις μετρήσεις και θα ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές σχετικά με οποιεσδήποτε παρεκκλίσεις από τα επιτρεπόμενα όρια περιεκτικότητας θείου.
Η αποστολή του drone της υπηρεσίας RPAS από τις δανέζικες ακτές ξεκίνησε στις 6 Ιουλίου, για την υποστήριξη της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας (Danish Maritime Authority ‒ DMA) και του Δανέζικου Οργανισμού Προστασίας Περιβάλλοντος (Danish Environmental Protection Agency ‒ DEPA).
Γενικότερα, η υπηρεσία RPAS συστάθηκε για τη διευκόλυνση των λειτουργιών των ακτοφυλακών παγκοσμίως. Μερικοί από τους τομείς δραστηριοποίησής της είναι η πρόληψη της περιβαλλοντικής μόλυνσης, ο έλεγχος των εκπομπών από τα πλοία και η επιτήρηση συνόρων.
Το drone RPAS συλλέγει με αποτελεσματικό τρόπο τις πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές θείου των πλοίων. Ουσιαστικά, τα drones περνούν μέσα από τις τσιμινιέρες των πλοίων και συλλέγουν δείγματα μέσω συστήματος dual sniffer, εξακριβώνοντας έτσι το περιεχόμενο των εκπομπών θείου των πλοίων. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, τα δεδομένα από την ανάλυση των εκπομπών περνούν στο κέντρο δεδομένων του συστήματος RPAS μαζί με φωτογραφίες και βίντεο.
Παράλληλα, τα δεδομένα αυτά αναρτώνται στην κεντρική βάση δεδομένων THETIS-EU, την οποία οι επιθεωρητές θα μπορούν να συμβουλεύονται ανά πάσα στιγμή. Σε περίπτωση καταγραφής υψηλότερων από τις προβλεπόμενες εκπομπές θείου, τότε θα διεξάγονται πιο αυστηροί έλεγχοι στο επόμενο λιμάνι όπου τα συγκεκριμένα πλοία θα δέσουν.
Το δελτίο Τύπου της EMSA αναφέρει ότι η χρήση του drone θα είναι αποτέλεσμα, όπως και το 2019, κοινοπραξίας των Nordic Unmanned AS και του νορβηγικού κέντρου έρευνας NORCE AS. Το drone που θα χρησιμοποιηθεί φέρει την ονομασία Schiebel CAMCOPTER® S100 και θα έχει διάρκεια πτήσης μέχρι και έξι ωρών, ενώ θα μπορεί να λειτουργεί και τη νύχτα.
Φωτό: Νordicunmanned.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ