
To κοβάλτιο, το λίθιο, το μαγγάνιο και ο γραφίτης, φορτία τα οποία προσώρας δεν μεταφέρονται σε μεγάλες ποσότητες, ίσως παρουσιάζουν μεγάλες προοπτικές για την αγορά των dry, σημειώνει με νέα έρευνά της η UNCTAD.
Καθώς η ζήτηση για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται διαρκώς λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και των διαταραχών της αγοράς πετρελαίου, η ζήτηση για τη μεταφορά αυτών των υλικών αποτελεί ευκαιρία για τα bulkers.
Η κ. Pamela Coke-Hamilton, διευθύντρια διεθνούς εμπορίου της UNCTAD, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι εναλλακτικές μορφές ενέργειας όπως ηλεκτρικές μπαταρίες κερδίζουν έδαφος, καθώς οι επενδυτές εκφράζουν τις ανησυχίες τους για το μέλλον του πετρελαίου. Η ίδια συμπληρώνει ότι η αύξηση της ζήτησης για τέτοιες πρώτες ύλες θα δημιουργήσει ευκαιρίες για χώρες οι οποίες εμπορεύονται τέτοιου είδους υλικά.
Μάλιστα, σε πρόσφατη έρευνά του, το International Energy Agency (IEA) αναφέρει ότι τα παγκόσμια αποθέματα ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν 36% ετησίως και θα ανέλθουν στα 245 εκατ. το 2030. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΑ, το 2019 πουλήθηκαν περίπου 19 kilotons (kt) κοβαλτίου, 17 kt λιθίου, 22 kt μαγγανίου και 65 kt νικελίου. Στο μετριοπαθές σενάριο του ΙΕΑ, έως το 2030 η ετήσια ζήτηση για κοβάλτιο, λίθιο και μαγγάνιο θα ανέλθει σε 180 kt, 185 kt και 177 kt αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα κοβαλτίου, ενώ ακολουθούν Αυστραλία και Κούβα. Από την άλλη, Χιλή, Βολιβία και Αργεντινή συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες ποσότητες λιθίου, ενώ Τουρκία, Κίνα και Βραζιλία συγκεντρώνουν αντίστοιχα το 31%, το 25% και το 24% των παγκόσμιων αποθεμάτων γραφίτη.
«Καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση για επαναφορτιζόμενες μπαταρίες αυξάνεται επίσης», σημειώνει η UNCTAD και προσθέτει: «Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά κοβαλτίου έχει επεκταθεί σημαντικά, και μάλιστα ξεπέρασε τους 100.000 τόνους το 2017, ενώ το 2018 η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25%, στους 125.000 τόνους».
Φωτό: U_np3ufnfe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ