
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ευρωπαϊκή ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι η καλύτερη δυνατή τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η ΜΚΟ ανέφερε στις 8 Ιουλίου ότι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και συγκεκριμένα του υδρογόνου, αποτελεί σημαντική λύση για όλους εκείνους τους τομείς μεταφορών οι οποίοι δεν έχουν εναλλακτική για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.
Διαφαίνεται ότι οι βλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στρέφονται στην μεν στην προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τις μεταφορές, ωστόσο οι περισσότερες προτάσεις επικεντρώνονται στην περαιτέρω χρήση των βιοκαυσίμων. Κατά την T&E, περισσότερο έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στο υδρογόνο.
Όπως δήλωσε και ο William Todts, διευθυντικό στέλεχος της T&E, «Το υδρογόνο αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για τη μείωση των ευρωπαϊκών εκπομπών άνθρακα από τα αεροπλάνα και τα πλοία, για τα οποία ακόμη δεν υπάρχουν επιλογές εξηλεκτρισμού. Τώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να δημιουργήσει νομικά πλαίσια, τα οποία θα παρακινούν τους αερομεταφορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών εκπομπών συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, της αμμωνίας και της συνθετικής κηροζίνης».
Η Τ&E υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για χρήση τεχνολογιών υδρογόνου και στον κλάδο των οδικών μεταφορών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΜΚΟ στην ιστοσελίδα της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αυστηρότερων προδιαγραφών έως το 2030 για την προώθηση του υδρογόνου και της χρήσης μπαταριών σε φορτηγά και λεωφορεία. Ωστόσο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι η Επιτροπή αφήνει ένα ανοικτό παράθυρο για τη χρήση «μπλε» υδρογόνου, το οποίο παράγεται μέσω ορυκτών καυσίμων και ουσιαστικά δεν αποτελεί καθαρό καύσιμο.
Τέλος, ο κ. Todts υπογράμμισε ότι «το υδρογόνο είναι τόσο (περιβαλλοντικά) καθαρό, όσο και η ενέργεια από την οποία παρήχθη, και η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα απλώς καθυστερεί το decarbonization της οικονομίας, κάτι για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ